Eenmalige opleiding sociale media volgen, zal het verschil niet maken!
19 juni 2019 

Eenmalige opleiding sociale media volgen, zal het verschil niet maken!

Ik merk dat naar aanleiding van de impact van sociale media bij de verkiezingen (en de overwinning van Vlaams Belang), veel organisaties ‘wakker schieten’ als ik het zo mag zeggen. De vragen naar offertes en voorstellen voor opleidingen sociale media, vliegen ons om de oren.
Sociale media hebben wel degelijk een grote impact gehad op de verkiezingen, deze analyse maakten we al in de week na de verkiezingen.
Méér nog, het ‘nieuwe campagne voeren’ zal niet meer stoppen.

Sociale media hadden grote impact op de verkiezingen

Veel offerte-aanvragen, dat is goed nieuws voor jullie, zou je kunnen denken? Ik bekijk het niet zo.
Toen ik met Socialemediaburo.be ben gestart, had ik echt de ambitie om heel veel organisaties te helpen om structureel stappen vooruit te zetten met sociale media. Ook ‘iedereen mee met sociale media‘ en ‘het algemeen kennisniveau sociale media verhogen‘, behoort tot deze visie.
We tunen ons aanbod en onze prijssetting ook helemaal in die visie.

We doen niet aan symptoombestrijding

Wij willen (alleen nog) organisaties helpen die écht vooruit willen met de vele mogelijkheden van sociale media.
Na onze analyse zien we dat veel organisaties er nog niet zijn en ‘losse workshops’ boeken.
Bij ons kan je voortaan niet meer ‘zomaar’ 1 opleiding sociale media bestellen.
Waarom? Eens 1 opleiding sociale media bestellen, zal niet het cruciale verschil maken.
Het is een doekje voor het bloeden, symptoombestrijding…
Het is bijna 2020, nu moeten er grote stappen vooruit gezet worden.
De kloof wordt groter tussen wie ‘het gesnapt heeft’ en enorm groeit met de vele mogelijkheden van sociale media en…. de anderen.

Voor veel organisaties is “eens 1 opleiding sociale media volgen” het doel. Maar dit is het niet, opleiding sociale media is hét middel om het verschil te leren maken met sociale media. Maar die ‘return on investment’ krijg je niet na 1 opleiding, en al zeker niet als er geen strategie en/of visie en/of mandaat is om die cruciale, grote stappen vooruit te zetten.

Met onze jarenlange ervaringen in coaching en training sociale media geven (online en offline), hebben wij ons aanbod vanaf nu zo uitgebouwd dat we een mooi traject kunnen aanbieden aan organisaties die écht vooruit willen gaan met sociale media.
En dit volgens de ‘nieuwe manier van sociale media leren én bijblijven’.

Het is nodig om te weten wat je wilt bereiken met sociale media en continu bij te leren, bij te blijven, updates te krijgen etc.
Dit is essentieel als je met sociale media het verschil wilt maken!

Alles verandert continu,
zowel de trends, de algoritmes als de knopjes en features van de sociale media kanalen. Het is dus ook nodig dat je mee bent en mee blijft.  Bovendien kan je op een zeer interactieve, laagdrempelige, hands-on manier antwoorden krijgen op al uw vragen..

Daarom helpen wij nu organisaties met een traject. We gaan samen op pad!

Hoe ambitieus zijn jullie?

Hoe ziet zo’n traject bij ons er uit?
Je hebt daarbij de keuze, naargelang ‘hoe ver je wilt gaan’.

1. Een vraag die we ons vooraf stellen: Heb je al een sociale media strategie?
Indien niet, dan raden we aan daarmee te starten. Het is cruciaal te weten wat je wilt bereiken met sociale media.
Hiervoor kan je bij ons terecht (wij doen een scan van de huidige aanpak en een maatwerk-sessie ter plaatse van 1 dag) of dat kan je zelf opmaken of beroep doen op andere trainers/coaches.
2. De nieuwe manier van sociale media leren
Someflex vormt de spil van onze trajecten. Ja, wij blijven sociale media opleidingen en workshops geven, maar wij geloven niet meer dat eenmalige workshops het verschil zullen maken om je sociale media doelstellingen te behalen.
Leren over sociale media is niet het doel, maar het dagelijkse toepassen van wat je leerde in functie van je strategisch plan is dat wel. En dat kan alleen maar als je dagelijks implementeert, stapjes vooruit zet, als je geïnspireerd wordt door anderen en als je kan vragen stellen aan sociale media experten die de trends en ontwikkelingen in het sociale medialandschap dagelijks opvolgen.
Met Someflex bouwen we aan een community met organisaties die écht het verschil willen maken met sociale media. 
Je hebt bij het instappen in Someflex de keuze: puur online bijleren of incl. 3 interactieve workshops ‘ter plekke’ die bruggetjes maken en teasen om via het online leren ook weer stappen verder te zetten.
3. Willen jullie nog verder gaan, helemaal goed! Dan bieden we daarbovenop een gepersonaliseerd online leertraject aan. 
Hiervoor gaan we eerst in gesprek om jullie doelstellingen goed te begrijpen en jullie leerdoelen ook online te helpen bereiken.

Uit de al +1400 snackable videolessen van max. 3 minuten (en er komen er wekelijks bij) in Someflex,  maken we een gepersonaliseerd traject op voor jouw organisatie. Hiervoor hebben we een plan van aanpak met 5 stappen.

  1. Een scan om jullie noden/wensen te identificeren.
  2. Een traject samenstellen met verschillende lessen uit Someflex en deze presenteren in een lessenplan (met linken naar de lessen in Someflex) en een opdracht?
  3. Een privé groep aanmaken in Someflex om onderling de ervaringen te kunnen delen, samenhangend met de opdracht.
  4. Gepersonaliseerde emails naar jullie users om te triggeren om jullie doel te bereiken.
  5. Evaluatie gebeurt dan door jullie: doelen behaald? Indien wel, dan kunnen we certificaat voorzien.

 

Weten wat je wilt bereiken met sociale media en continu bijleren, bijblijven met de nieuwste trends en updates krijgen is essentieel!

Met een zeer interactief, hands-on aanbod waarbij we bovendien continu bereikbaar zijn voor antwoorden op vragen etc., gaan we samen op pad. Wij willen helpen om in jouw organisatie écht het verschil te maken met sociale media! Dat is onze ambitie.

Over de schrijver