Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

Iedereen mee met sociale media? Helaas niet. Investeer in die vaardigheden!

Uit ons jaarlijks onderzoek naar het gebruik van sociale media in organisaties, zien we dat het voor veel organisaties moeilijk is om stappen vooruit te zetten met de groei op sociale media.

Naast gebrek aan capaciteit en visie is één van de grootste drempels vooral dat het algemeen kennisniveau sociale media in veel organisaties te laag is. 

De meeste medewerkers kunnen noch privé, noch voor het werk (goed) met deze tools aan de slag.  

Dit zorgt er bijgevolg voor dat:

  • Er binnen de organisatie weinig online ambassadeurs te vinden zijn
  • Organisaties moeilijk vooruit geraken met de mogelijkheden van sociale media voor communicatie, dienstverlening, rekrutering, community bouwen, online reputatie, etc … . 
  • Er beperkte samenwerking van de diensten onderling is voor bijvoorbeeld het aanleveren van content. 
  • De mogelijkheden van sociale media, voor de eigen werking van de medewerker, te weinig benut worden omdat de knoppen en toepassingen niet gekend zijn.
  • Er moeilijkheden zijn om de sociale media aanpak te verbreden in de organisatie en mee te denken bij de opmaak en het uitvoeren van een strategie.  

We stellen ook vast dat alleen communicatiemensen de kans krijgen om sociale media opleidingen te volgen. Dit zorgt dat de kloof steeds groter wordt. 

Voor deze ‘trekkers’ in de organisaties is het bijzonder lastig om alleen de kar te blijven trekken…

Wat als….

– Het algemeen kennisniveau sociale media stijgt?

– Medewerkers uit verschillende diensten mee zijn met de mogelijkheden?

Dan is dit goed voor zowel de organisatie als voor de medewerker privé!
Een mooie WIN-WIN dus! 


Als werkgever draag je ook zo bij aan het ‘levenslang leren’ en 
verhogen de ‘digitale vaardigheden’ van jouw medewerkers.
Twee toch wel belangrijke en actuele topics die we zien bij de SERV als bij de overheid.

 

De vraag is dus niet: ga je hier als werkgever in investeren? De vraag is eerder: wanneer? En hoe? 

Onze ambitie is om de komende jaren heel veel organisaties hierin te helpen! 

In januari zijn méér dan 100 organisaties ingestapt in ons online leertraject ‘iedereen mee met sociale media‘. Zij schreven in met één of meerdere medewerkers.

Aquafin maakte hierin een bewuste keuze vertelt Inne Van Tendeloo (HR Bussiness Partner Aquafin NV) ons.
Ze schreven méér dan 60 medewerkers in. We zijn nu halverwege dit traject, hoe ervaar je dit online traject “iedereen mee met sociale media”?

“Aan een hoog tempo word je ondergedompeld in de verschillende sociale media. Met elke les leer je wel iets bij, zowel ervaren gebruikers als beginners. Je leert vooral ook dat sociale media veel meer is dan Facebook en Twitter. Het wordt op een ludieke manier aangepakt met een maandelijkse quiz, interactie in een facebookgroep en interessante voorbeelden. Zowel professioneel als privé kan je veel doen met de tips. Wij hebben er met Aquafin voor gekozen om met een hele groep medewerkers uit verschillende afdelingen deel te nemen. Zo willen we onze medewerkers meer vertrouwd maken met sociale media en van hen digitale ambassadeurs voor ons bedrijf maken.”

 

Hoe pakken we het aan?

Heel laagdrempelig 1 jaar lang stappen vooruit zetten.

  • Start van het nieuwe jaartraject op 20 september
  • Elke dag komt er 1 les van 2 minuten leestijd bij in onze nieuwe online leeromgeving
  • Heel laagdrempelig
  • 365 lessen in totaal
  • Je leert waar, wanneer, hoe lang en op het tempo dat jij wil

Toegang tot de community

Community in de online leeromgeving voor support, helpdesk en ervaringsuitwisseling: mogelijkheid tot het beantwoorden van persoonlijke vragen en uitwisselen van ervaringen en tips. Je kan er geen domme vragen stellen, we bieden je altijd een antwoord!
We delen ook sterren uit aan de actiefste leden. Zo wordt jouw inzet in de community beloond.

Online leeromgeving

Elke ingeschreven medewerker krijgt persoonlijke toegang tot de online leeromgeving met 365 lessen.
Via tekst, printscreens en videotutorials leer je gedurende één jaar heel veel bij.

Maandelijkse challenge

Maandelijks organiseren we een challenge in de online leeromgeving om te checken of de leerstof is doorgenomen.

Tips & tricks

Krijg een jaar lang tips & tricks over sociale media.
Dat is 1 jaar lang leren heel veel bijleren, in hapklare brokjes, heel laagdrempelig.TIP: schrijf in met meerdere medewerkers en zet zo samen ongelooflijke stappen vooruit in 1 jaar tijd!
We werkten hiervoor ook een interessante formule uit.
Check hier de inhoud van dit uniek online leertraject.Voor de zomer-beslisser: er is een VROEGBOEKACTIE tot 15/08. Geniet ervan!