Wij gebruiken cookies

We bieden dit aanbod niet langer aan, voortaan kan iedere organisatie die stappen vooruit wil zetten met sociale media

genieten van ons Someflex-aanbod: www.someflex.be.

Someflex =

Bijleren over sociale media met de volledige organisatie

Online snackable lessen van telkens 3 minuten

Altijd up-to-date

Elke maand nieuwe lessen beschikbaar

www.someflex.be

Al méér dan 100 organisaties schreven één of meerdere deelnemers in!

Aan een hoog tempo word je ondergedompeld in de verschillende sociale media. Met elke les leer je wel iets bij, zowel ervaren gebruikers als beginners. Je leert vooral ook dat sociale media veel meer is dan Facebook en Twitter. Het wordt op een ludieke manier aangepakt met een maandelijkse quiz, interactie in een facebook-groep en interessante voorbeelden. Zowel professioneel als privé kan je veel doen met de tips. Wij hebben er met Aquafin voor gekozen om met een hele groep medewerkers uit verschillende afdelingen deel te nemen. Zo willen we onze medewerkers meer vertrouwd maken met sociale media en van hen digitale ambassadeurs voor ons bedrijf maken.

Inne Van Tendeloo - HR Business Partner Aquafin NV

Het algemeen kennisniveau over en het gebruik van sociale media is in veel organisaties veel te laag.

Werknemers kunnen noch privé, noch voor het werk (goed) met deze tools aan de slag. Dit zorgt er bijgevolg voor dat er binnen de organisatie weinig sociale media ambassadeurs te vinden zijn en dat organisaties moeilijk vooruit geraken met de mogelijkheden van sociale media.

We stellen vast:

- Het algemeen kennispeil over sociale media is zeer laag (dit blijkt uit ons onderzoek).

- Alleen communicatiemensen krijgen de kans sociale media opleidingen te volgen.

- Gebrek aan kennis en opleiding zorgt voor het beperkt samenwerken van de diensten en het onderbenutten van de mogelijkheden van sociale media.

- Moeilijkheden om de sociale media aanpak te verbreden in de organisatie: medewerkers content laten aanleveren, meedenken met de strategie, exploreren van de vele mogelijkheden, etc.


Wat als…. het algemeen kennisniveau van sociale media stijgt bij veel medewerkers?

Dan is dit goed voor zowel voor de organisatie als voor de medewerker privé! Een mooie WIN-WIN dus.

2018 wordt het jaar waarin het algemeen kennispeil sociale media voor jouw medewerkers structureel omhoog gaat! Als je dat wilt...

Hoe pakken we het aan?

Heel laagdrempelig 1 jaar lang stappen vooruit zetten

1 jaar lang leren

Start van het jaartraject op 20 september

Elke dag komt er 1 les van 2 minuten leestijd bij in de online leeromgeving

Heel laagdrempelig

365 lessen in totaal

Je leert waar, wanneer, hoe lang en op het tempo dat jij wil

Toegang tot de community

Community in de online leeromgeving voor support, helpdesk en ervaringsuitwisseling: mogelijkheid tot het beantwoorden van persoonlijke vragen en uitwisselen van ervaringen en tips.

Je kan er geen domme vragen stellen, we bieden je altijd een antwoord!
We delen ook sterren uit aan de actiefste leden. Zo wordt jouw inzet in de community beloond.

Online leeromgeving

Elke ingeschreven medewerker krijgt persoonlijke toegang tot de online leeromgeving met 365 lessen. Via tekst, printscreens en videotutorials leer je gedurende één jaar heel veel bij.

Maandelijkse challenge

Maandelijks organiseren we een challenge in de online leeromgeving om te checken of de leerstof is doorgenomen.

Tips & tricks

Krijg een jaar lang tips & tricks over sociale media. 
Dat is 1 jaar lang leren heel veel bijleren, in hapklare brokjes, heel laagdrempelig.

Voordelen van online leren

- Leren waar en wanneer je wil: werktijd of privétijd.

- Beperkte tijdsinvestering (leestijd van de lessen = 2 min./dag).

- 1 jaar lang bijleren, dat betekent een flow en dagelijks stappen zetten.

- Dit engagement resulteert in een hoge return.

- Extra tijd voorzien om wat je geleerd hebt ook toe te passen, uit te proberen of in te stellen. (Deze tijd bepaal je zelf.)

Inhoud van de training

We starten de jaarsessie met de vraag: wat wil jij gedurende dit jaar zeker bijleren over sociale media?

We spelen hier ook op in gedurende de lessen.

Je leert bij over de verschillende sociale mediakanalen, het maken van creatieve content, de rol als ambassadeur, inspiratie en tips…

Facebookprofiel

Facebookpagina

Facebookgroep

LinkedIn-pagina

LinkedIn-profiel

Messenger

WhatsApp

Twitter

Instagram-privé

Instagram-zakelijk

Snapchat

Pinterest

Youtube

Maar we gaan het ook hebben over...

- Hootsuite (sociale media automatisatie)

- Video met smartphone maken

- Adverteren op Facebook (basis)

- Evenementen boosten met sociale media

- Hoe kan ik ambassadeur zijn van mijn organisatie

- Gratis apps

- Samen content maken, hoe doe je dat?

- Ben jij er klaar voor?

Enkele reacties van eerdere deelnemers aan

'Iedereen Mee met Sociale Media'

Je kunt de cursus op een flexibele manier en op eigen tempo volgen. ‘Iedereen Mee met Sociale Media’ is een aanrader. Het is duidelijk, begrijpelijk, enzovoort. Kortom, je leert altijd bij, ook al ben je meer vertrouwd met sociale media.

Sylvianne Michiels / Secretariaat Politiezone Kouter

Het is een cursus voor jong en oud. Vlot en duidelijk. Ik merk soms dat, als je wat vraagt over sociale media, er snel gezegd wordt “dat kennen we”. Maar in feite kende ik er niets van. Je leert ook heel wat over de ‘addertjes onder het gras’. 

Leo Maes / Aquafin

De lessen worden op een laagdrempelige manier gebracht. Je kunt gemakkelijk ervaring delen in de Facebookgroep. Als je iets niet goed hebt begrepen, dan wordt er vrijwel onmiddellijk gereageerd, soms door Socialemediaburo.be zelf, soms ook door je medecursisten. Je leert op een leuke, relaxte manier meer over sociale media. Beginners tot kenners: iedereen leert bij!

Silke Hermans / dienst communicatie Wemmel

Voor wie?

Voor alle medewerkers van organisaties die hun sociale media skills willen verbeteren (zowel privé als in het bedrijfsleven).

Deze training is volledig online, dus je kiest zelf waar, wanneer en hoe je ze volgt. Aan de ontbijttafel, op de trein, op het werk of rustig ’s avonds thuis in de zetel.


En... BOVENDIEN geniet je van:

- De lessen blijven beschikbaar.

- Hoe eenvoudig online leren is.

- Verlies je geen verplaatsingstijd.

- Dagelijks stappen vooruit zetten.

- Beperkte tijdsinvestering.

- Community om jouw persoonlijke vragen te beantwoorden.

- Challenge en inspiratie om jouw kennis te testen.

Nog geen accounts op de sociale media? Dan hebben we deze BONUS voor jou:

In de online leeromgeving vind je info en video-tutorials hoe je accounts maakt op:


- Facebook

- Twitter

- Linkedin

- Instagram

- WhatsApp

- Pinterest

- Snapchat

- Youtube

- Messenger

- ….

Enkele reacties van eerdere deelnemers aan

'Iedereen Mee met Sociale Media'

Je kan helemaal zelf kiezen hoeveel tijd je vrijmaakt en waaraan je aandacht besteedt. Dat alles vanop je eigen werkplak. Via de hands-on aanpak ben je meteen mee en kan je jezelf veel informatie op korte tijd eigen maken. Nadien kan je op eigen tempo verder zaken uitdiepen. Wanneer je vragen krijgt, kan je die gemakkelijk via Facebook stellen en je krijgt ook snel een antwoord. Op die manier kan je de sociale media ook meteen gebruiken voor de doelstellingen die nu voorliggen. Gewoon doen. Je bespaart tijd en je geeft je job/project meteen een digitaal gezicht.

Wim De Geest / gemeentebestuur Edegem


Het is heel interessant, niet alleen voor debutanten in de wereld van sociale media. De opbouw gaan echter vlot met concrete tips en tricks om onmiddellijk mee aan de slag te gaan, zowel privé als professioneel. Het is zeker aan te raden, zelfs voor diegenen die al een tijdje op sociale media zitten bieden de tips & tricks nieuwe inzichten om nog beter met sociale media aan de slag te gaan.

Valeska Reynaert / freelancer


Wat is online leren en hoe ziet onze online leeromgeving eruit?

Nadja legt het graag uit in onderstaand filmpje!

Begeleiding

Nadja Desmet, sociale mediastrateeg (www.socialemediaburo.be)

Bart Meese, beeldvoerder (www.socialemediaburo.be)

Anissa Bougrea, online media manager (www.socialemediaburo.be)

Randy De Clercq, conversation manager (www.socialemediaburo.be)

Helene Vanderhaeghe, content manager (www.socialemediaburo.be)

We bieden dit aanbod niet langer aan, voortaan kan iedere organisatie die stappen vooruit wil zetten met sociale media

genieten van ons Someflex-aanbod: www.someflex.be.


Praktische informatie bij het online inschrijfproces

WAAR EN WANNEER?

We bieden dit aanbod niet langer aan, voortaan kan iedere organisatie die stappen vooruit wil zetten met sociale media

genieten van ons Someflex-aanbod: www.someflex.be.


INSCHRIJVEN

Via een druk op de 'schrijf me in' knop en best voor de start van het traject.


BETALING

Na inschrijving ontvangt u een bevestigingsmail (dat uw aanmelding gelukt is). Check ook even jouw spam-folder.

Wens je met factuur te betalen? Kies dan ‘overschrijving / factuur’ bij de betaalopties.

Na de betaling is uw inschrijving definitief.


ONZE FACTURATIEGEGEVENS

SYNA VOF / socialemediaburo.be / BE 0651 772 890 / Nadja Desmet / Stationstraat 37 bus 2 / 8700 Tielt


UW PERSOONSGEGEVENS

Socialemediaburo.be gebruikt uw gegevens enkel om de overeengekomen diensten te kunnen leveren. Indien u zich inschrijft voor een opleiding wordt u aanzien als een klant van Socialemediaburo.be en kan u nieuwsbrieven van ons ontvangen. U kan zich hiertegen schriftelijk verzetten of via de nieuwsbrief opt-outen. Uw gegevens zullen nooit doorverkocht worden aan derde partijen. Voor meer info over ons privacybeleid, klik hier.


ANNULEREN

Kosteloos annuleren is helaas niet mogelijk, laat u desnoods vervangen door een collega.


CONTACT

Inhoudelijke of praktische vragen?

opleiding@socialemediaburo.be