Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

5 tips om het algemeen kennisniveau sociale media in je organisatie te verhogen

Maak werk van de ‘digivaardigheden’ van je personeel

Sociale media zijn dus de ideale kanalen om 60 tot 65 % van de inwoners te bereiken die actief zijn op sociale media. En om nog meer toe doen dan enkel converseren met die inwoners. Toch merken we één belangrijk knelpunt: de digivaardigheden van de medewerkers zijn niet zo hoog. Nochtans kan een verhoging van het algemene kennisniveau rond sociale media je goed helpen. Je kunt van je werknemers bijvoorbeeld interne online ambassadeurs maken, om aan je reputatie en imago te werken en om gemakkelijker te gaan werven.

Daarnaast kun je bij een hoger algemeen kennisniveau rond sociale media ook samen content gaan maken voor de sociale media kanalen. Dat zorgt voor meer variatie op jouw sociale mediakanalen, een blik achter de schermen, een visie van jouw collega’s in het werkveld.  Maar ook sociale media meer professioneel gaan inzetten, bij meerdere diensten is een mooie stap om te nemen.

Enerzijds. De nood om als organisatie mee te zijn, alle mogelijkheden van sociale media te benutten, voor communicatie, participatie, dienstverlening, reputatie-management, inzetten van medewerkers als online ambassadeurs (employer-branding), rekrutreren…

Anderzijds. De snel veranderende wereld vraagt van HR- en personeelsdiensten om op een andere manier te kijken naar leren en ontwikkelen.
– Op naar een toekomstbestendig medewerkersbestand
– Een leven lang leren in de kennissamenleving
– De behoefte aan competentieontwikkeling is groter dan ooit.

De wijze waarop (sociale media) leren binnen organisaties wordt vormgegeven verandert. Sociale media is de zaak van iedereen binnen de organisatie.
Maar:
– Sociale media zijn heel uitgebreid
– Sociale media veranderen continu

Werknemers verlangen één overzichtelijke leeromgeving waarbinnen:
– Micro-leren centraal staat, daarom ‘snackable’ online lessen van max. 3 minuten.
– Zij de regie hebben over hoe, wat en wanneer ze leren.
– Altijd up-to-date online lessen beschikbaar hebben.

Someflex is een gloednieuw concept: Een modern online leerplatform met “snackable lessen” (max. 3 min.) over de verschillende sociale media voor iedereen binnen de organisatie. Met 1 abonnement kan tot iedereen in de organisatie onbeperkt en op eigen tempo bijleren. Het lessen-programma wordt continu uitgebreid en geüpdatet, via challenges en gamification stimuleren we een efficiënte en effectieve online micro-leren ervaring. Leren beperkt zich niet langer tot online of het klaslokaal alleen. Daarom bieden we ook een abonnement-variant aan met de mix van leervormen: online én klassikaal (workshops).

Wij lanceren het eerste Sociale-Media-Leerplatform voor alle medewerkers SOMEFLEX.

De snelste en leukste manier om je medewerkers te laten bijleren over sociale media en uiteindelijk ook in te zetten op sociale media!

Met Someflex komen we op een kruispunt van noden in veel organisaties.

Klaar om uw medewerkers te inspireren met onze nieuwe leermogelijkheden? We geven hierbij 5 tips!

 

 

Tip 1: Kies voor 1 online leerplatform waarop alle informatie beschikbaar en up-to-date is.

Tip 2: Word lid, zo heb je geen keuzestress en kan je makkelijk budgetteren.

Tip 3: Kies een gebruiksvriendelijk en mobiel platform, zo kan je altijd en overal bijleren. 

Tip 4: Alle niveaus in 1 tool, van basis tot meer gevorderd. Zo kan iedereen stappen vooruit zetten.

Tip 5: Magie is de sleutel tot succes! Online leren met dat tikkeltje meer: community, puntensysteem, challenges…

 

Ik ben heel benieuwd wat jij van deze tips vindt!

Heb je vragen? Heb je interesse? Opmerkingen of suggesties? Aarzel niet ons te contacteren! 

Benieuwd naar Someflex? Ga je er mee aan de slag?