arrow_drop_up arrow_drop_down
9 juli 2019 

Hoe kan je Stories maken en delen op WhatsApp?

Elke week overlopen we met plezier de nieuwigheden in Someflex. Dit is ons online leerplatform waarop je alles over sociale media bijleert.

Nieuw deze week zijn verhalen of ‘Stories’ in WhatsApp.

Wat is een verhaal op WhatsApp? 

Een verhaal op WhatsApp kan je vergelijken met ‘verhalen’ op Instagram, Facebook of Snapchat. Je deelt een foto of video en die blijft 24 uur beschikbaar voor jouw contactpersonen.

Ik plaatste als test een verhaal in mijn status op WhatsApp:

Onderaan kan je zien hoeveel mensen jouw verhaal hebben bekeken. De status verdwijnt 24 uur na het plaatsen ervan.

Tip: Probeer interactie uit te lokken bij jouw contactpersonen. Door een vraag te stellen bijvoorbeeld.

Waarom inzetten op WhatsApp verhalen?

We zien steeds meer een verschuiving naar privé-berichten waardoor kanalen als WhatsApp en Messenger aan populariteit winnen. WhatsApp verhalen kunnen een interactieve manier zijn om content te delen en met jouw doelgroep in gesprek te gaan. 

WhatsApp verhalen worden nog niet zoveel gebruikt dus je kan hiermee nog het verschil maken.   Ook zal de WhatsApp-status worden gebruikt om advertenties te tonen.

Hoe maak je Stories op WhatsApp?

Hoe je dit doet, leer je in Someflex. De bibliotheek boordevol ‘how to videos.’

Klik hier om naar de lessen te gaan.

 Leden in de kijker

Deze week stellen we graag Apotheek Platteeuw voor.  Deze Apotheek uit Ronse ging gretig aan de slag met Someflex💪

Someflex is dé nieuwe manier van sociale media leren. In deze online bibliotheek vol korte videolessen van maximum 3 minuten komen alle sociale mediakanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, WhatsApp, YouTube, Pinterest, Messenger…) aan bod.

Je krijgt tips en inspiratie om creatieve content te maken met (gratis) apps en je blijft volledig up-to-date met nieuwe mogelijkheden. In de community kunnen steeds vragen gesteld worden die worden beantwoord door medecursisten en/of experten.

Met één abonnement kunnen alle leden van het sociale media team (en bij uitbreiding alle geïnteresseerden) in uw organisatie toegang krijgen tot het online programma dat, net als sociale media zelf, continu uitbreidt en u inspireert.

Zo worden uw medewerkers uw ambassadeurs op sociale media.

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies