arrow_drop_up arrow_drop_down
2 juli 2019 

Hoe kan je makkelijk gezichten blurren op foto's of video?

Maak jij veel content voor op jouw sociale mediakanalen? Goed zo! Content is belangrijk om mensen te blijven boeien, informeren en inspireren. Ook raden wij aan om veel foto’s en video’s te maken om zo mensen mee te nemen in het ‘verhaal’ van jouw organisatie. Breng in beeld wie jullie zijn en wat je doet als organisatie. Mensen zien graag mensen, dus het is niet onbelangrijk om collega’s en leden van het team in beeld te brengen.

Voor je foto’s trekt en video’s maakt, is het uiteraard belangrijk om aan iedereen die in beeld komt toestemming te vragen. Wanneer een persoon niet in beeld wil komen dan is dit een persoonlijke keuze en wordt dit uiteraard gerespecteerd. ‘Vervelender’ wordt het wanneer het om een groepsfoto gaat en van heel de groep 1 persoon aangeeft dat hij of zij niet in beeld wil komen. Zeker nadat het beeld is gemaakt.

Wat kan je dan doen? 

Vraag aan die persoon of de foto toch online mag gepost worden zonder dat die persoon herkenbaar in beeld gebracht is. Dit doe je door een ‘gaussian blur’ toe te passen op een foto of video.

Dit ziet er zo uit:

Wil je zelf weten hoe je iemand makkelijk onherkenbaar maakt op een foto?

In Someflex leggen we hiervoor een handige tool uit.

Klik hier om naar de lessen te gaan.

Ook mag je deze week in Someflex veel nieuwe lessen over Instagram verwachten:

Hoe verstuur je een ‘DM’ en kan je er videobellen?

‘DM’ staat voor ‘direct message’ maar hoe verstuur je zo’n privé-bericht naar een ander contact op Instagram? Moet je elkaar hiervoor volgen? Hoe kan je videobellen met iemand op Instagram? 

Maar ook:

Hoe pas je jouw naamtag aan? 

Een naamtag op Instagram kan je vergelijken met een soort QR-code. Wanneer je iemand wil volgen op Instagram dan kan dit door de naamtag te scannen: 

Hoe je zo’n code maakt en alle andere Instagram-lessen leer je hier

Leden in de kijker

Deze week stellen we graag de gemeente Bree voor.  Dit lokaal bestuur uit Limburg is gestart met Someflex en we wensen hen veel leerplezier en succes! 💪

 

Someflex is dé nieuwe manier van sociale media leren. In deze online bibliotheek vol korte videolessen van maximum 3 minuten komen alle sociale mediakanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, WhatsApp, YouTube, Pinterest, Messenger…) aan bod.

Je krijgt tips en inspiratie om creatieve content te maken met (gratis) apps en je blijft volledig up-to-date met nieuwe mogelijkheden. In de community kunnen steeds vragen gesteld worden, waarbij elke vraag wordt beantwoord door medecursisten en/of experten.

Met één abonnement kunnen alle leden van het sociale media team (en bij uitbreiding alle geïnteresseerden) in uw organisatie toegang krijgen tot het online programma dat, net als sociale media zelf, continu uitbreidt en u inspireert.

Zo worden uw medewerkers uw ambassadeurs op sociale media.

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies