arrow_drop_up arrow_drop_down
20 mei 2019 

Meer bereik met sociale media begint bij...de juiste strategie! (Nieuw in Someflex)

Elke week stellen we graag de nieuwigheden voor in Someflex. Dit is het online leerplatform vol snackable videolessen over alle sociale media kanalen en het maken van creatieve content. Je leert alles op een DIY-manier. Hierdoor zijn de lessen laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen.

Dit is nieuw in Someflex:

  • Handige video-app om in geen tijd een video te maken.
  • Sociale mediastrategie.
  • Sociale media inzetten voor jouw evenement? Wat kan je allemaal op voorhand doen?

1. Handige video-app om in geen tijd een video te maken

We krijgen vaak de vraag of we geen simpele video-app(s) kennen om snel en toch professioneel video’s te maken? Natuurlijk!

Die app’s zijn er. Deze week bespreken we een app in Someflex waarmee je:

  • Jouw foto’s of video’s in de app importeert.
  • Een template kiest.
  • Tekst selecteert.
  • Muziek selecteert.
  • Video bewaart.

In geen tijd heb jij een professionele video gemaakt die je direct kan delen op jouw verschillende sociale mediakanalen.
En dit.. helemaal via de smartphone! Bovendien heel gebruiksvriendelijk.

Klik hier om naar de lessen te gaan.

2. Meer bereik op en met sociale media begint bij … strategie

Waarom strategie?

Een sociale mediastrategie omvat de doelstellingen die je op korte en lange termijn wil bereiken met jouw sociale mediakanalen. Het geeft je richting en houvast om bepaalde keuzes te maken. Het doet je ook nadenken over welke content je best maakt voor welke doelgroep en op welke kanalen je gaat inzetten.

Maar hoe begin jij eraan? Op wat moet je letten? Waarin liggen de valkuilen? 

In Someflex geeft Nadja 8 strategielessen. Na het volgen ervan heb je een duidelijk plan om jouw sociale mediakanalen strategisch in te zetten. Wie een goed en duidelijk strategisch plan heeft, zal met focus stappen vooruit zetten en méér impact creëren met sociale media. 

Klik hier om naar de lessen te gaan.

3. Sociale media inzetten voor jouw evenement? Wat kan je allemaal op voorhand doen?

Wie ooit al een evenement heeft georganiseerd, zal het zeker beamen: een evenement organiseren, daar komt heel wat bij kijken. En dan hebben we het nog niet over de inzet van sociale media.

Wil je méér bezoekers naar jouw evenement? Wil je de afwezigen laten zien dat ze ongelijk hadden én er meteen ook voor zorgen dat ze jouw volgende event niet zullen missen?

Via sociale media kan je werven, betrokkenheid creëren en ook veel online visibiliteit krijgen voor jouw initiatief.  Niet alleen door wat je zelf post, maar ook door wat aanwezigen (deelnemers, partners, sponsors….) posten op hun tijdslijnen.

Voordat jouw evenement start, wordt sociale media al ingezet voor:

  • online marketing
  • buzz creeren
  • wedstrijden
  • informeren en activeren

Met als doel om zoveel mogelijk mensen naar jouw evenement te krijgen. Maar hoe begin je hieraan? Wat werkt goed? Waarop let je best? 

Dat leer je vanaf nu ook in Someflex

Klik hier om naar de lessen te gaan.

Leden in de kijker

Deze week stellen we graag Weekend Mode voor. Deze kledingzaak uit Koksijde  is gestart met Someflex en we wensen hen veel leerplezier en succes! 💪

Bron: Weekendmode.be

Someflex is dé nieuwe manier van sociale media leren. In deze online bibliotheek vol snackable videolessen van maximum 3 minuten komen alle sociale mediakanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, WhatsApp, YouTube, Pinterest, Messenger…) aan bod.

Je krijgt tips en inspiratie om creatieve content te maken met (gratis) apps en je blijft volledig up-to-date met nieuwe mogelijkheden. In de community kunnen steeds vragen gesteld worden, waarbij elke vraag wordt beantwoord door medecursisten en/of experten.

Met één abonnement kunnen alle leden van het sociale media team (en bij uitbreiding alle geïnteresseerden) in uw organisatie toegang krijgen tot het online programma dat, net als sociale media zelf, continu uitbreidt en u inspireert.

Zo worden uw medewerkers uw ambassadeurs op sociale media.

 

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies