Hoe maak je krachtige Stories op Instagram? (Nieuw in Someflex)
27 mei 2019 

Hoe maak je krachtige Stories op Instagram? (Nieuw in Someflex)

Elke week stellen we graag de nieuwigheden voor in Someflex. Dit is het online leerplatform vol hapklare videolessen over alle sociale media kanalen en het maken van creatieve content. Je leert alles op een DIY-manier. Hierdoor zijn de lessen laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen.

Dit mag je vanaf deze week verwachten:

  • Uitdieping van statistieken op een Facebookpagina
  • Wat kan je tijdens een evenement allemaal doen op sociale media?
  • Een veilige manier om jouw tickets te verkopen online?
  • Verbeter jouw Instagram Stories met deze template(s)

1. Wil je graag weten hoe jouw berichten scoren op Facebook?

Dan raden we aan om even de statistieken op jouw Facebookpagina te bekijken. Hierop kan je zien:

  • Of jouw ‘vind-ik-leuks’ stijgen (of dalen).
  • Het bereik van jouw berichten.
  • Welke acties er gebeuren op jouw pagina.
  • Hoe je berichten scoren.
  • Wanneer jouw fans online zitten.
  • Etc…

Nood aan meer uitdieping, extra inzichten? Tips & tricks?

Klik hier om naar de lessen Someflex te gaan.

2. Wat kan je tijdens een evenement allemaal doen op sociale media?

Wie ooit al een evenement heeft georganiseerd, zal het zeker beamen: een evenement organiseren, daar komt heel wat bij kijken. En dan hebben we het nog niet over de inzet van sociale media.

Wil je méér bezoekers naar jouw evenement? Wil je de afwezigen laten zien dat ze ongelijk hebben én er meteen ook voor zorgen dat ze jouw volgende event niet missen?

Via sociale media kan je werven, betrokkenheid creëren en ook veel online visibiliteit krijgen voor jouw initiatief.  Niet alleen door wat je zelf post, maar zeker ook door wat aanwezigen (deelnemers, partners, sponsors….) posten op hun tijdslijnen.

Tijdens jouw evenement kan sociale media worden ingezet om

  • Interactie aan te gaan met aanwezigen.
  • Bezoekers in online discussies te betrekken.
  • Thuisblijvers jaloers te maken.
  • Relevante informatie te delen.
  • Vlugge updates te geven via Stories.
  • etc

Kortom, maak van het moment gebruik om de interactie aan te gaan met jouw publiek en maak thuisblijvers jaloers dat ze niet aanwezig zijn op jouw evenement. Vergeet ook niet te teasen naar een volgende editie.

Rock Werchter bijvoorbeeld deelt op het einde van het festival steeds het Facebook evenement van de volgende editie. Het evenement is nog bezig, mensen zitten in de ‘flow’ waardoor ze zich vlug op aanwezig zetten. Hierdoor krijg je heel veel online exposure.

Bron: Facebook.com/RockWerchter

Klik hier om naar de lessen te gaan.

3. Een veilige manier om jouw tickets te verkopen online?

In Someflex leer je een tool kennen waarmee je online tickets kan verkopen. De tool zelf is gratis maar je staat wel x -procent per verkoop af aan de tool. Met de tool maak je ook makkelijk een evenement aan, nodig je mensen uit en deel je makkelijk op sociale media.

Wat met een gratis evenement?

Wanneer je een gratis evenement organiseert, dan kan je de tool ook gebruiken. Gratis!

Klik hier om naar de tool te gaan.

4.Krachtige Instagram Stories maken?

In Someflex zit deze week een app waarmee je jouw foto’s naar een hoger niveau tilt. Het is een app die speciaal gemaakt is om aantrekkelijke foto’s of video’s te combineren met storytelling.

Bron:Flair.be

Eentje om zeker eens uit te proberen!

Klik hier om naar de lessen te gaan.

Leden in de kijker

Deze week stellen we graag gemeente Pelt voor. Dit lokaal bestuur uit Limburg is gestart met Someflex en we wensen hen veel leerplezier en succes! 💪

gemeente Pelt

Bron: Weekendmode.be

Someflex is dé nieuwe manier van sociale media leren. In deze online bibliotheek vol korte videolessen van maximum 3 minuten komen alle sociale mediakanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, WhatsApp, YouTube, Pinterest, Messenger…) aan bod.

Je krijgt tips en inspiratie om creatieve content te maken met (gratis) apps en je blijft volledig up-to-date met nieuwe mogelijkheden. In de community kunnen steeds vragen gesteld worden, waarbij elke vraag wordt beantwoord door medecursisten en/of experten.

Met één abonnement kunnen alle leden van het sociale media team (en bij uitbreiding alle geïnteresseerden) in uw organisatie toegang krijgen tot het online programma dat, net als sociale media zelf, continu uitbreidt en u inspireert.

Zo worden uw medewerkers uw ambassadeurs op sociale media.

Over de schrijver