arrow_drop_up arrow_drop_down
27 maart 2019 

Waarom actief zijn op LinkedIn en wat kan je ermee bereiken?

LinkedIn, het professioneel sociale media netwerk wordt steeds populairder. Sinds het kanaal 2 jaar geleden werd overgekocht door Microsoft is er veel geïnvesteerd om LinkedIn verder uit te bouwen tot de belangrijkste online ontmoetingsplaats voor professionals.

5 redenen waarom actief inzetten op LinkedIn een goed idee is!

1. ‘Link’ met jouw professionele doelgroep

Méér dan 3,5 miljoen Belgen hebben een profiel op LinkedIn. Dit sociaal netwerk staat op de negende plaats in het rijtje van sociale mediakanalen. Het kanaal  is niche en uiterst geschikt om op een professionele manier te connecteren met relevante personen. Niet alleen werknemers en werkgevers vinden er elkaar terug, ook collega’s, sectorgenoten, studenten, ondernemers, experts, enzovoort kan je hierop terugvinden.

2. Mensen kunnen jouw organisatie volgen op LinkedIn

Op LinkedIn heb je, net zoals de meeste sociale mediakanalen, de mogelijkheid om een bedrijfspagina te maken. Zo maakten reeds meer dan 50 000 bedrijven of organisaties zo’n bedrijfspagina aan. Hierop kan je relevante content delen met jouw doelgroep, jouw expertise als organisatie uitspelen, interactie aangaan en vacatures plaatsen.

3. Adverteren op LinkedIn geeft succesvollere conversies dan Facebook

Wist je dat je op LinkedIn kan adverteren? En wist je ook dat LinkedIn meer kwaliteitsvolle leads oplevert dan bijvoorbeeld Facebook?

Hoe komt dit?

LinkedIn laat gebruikers toe om zeer specifiek op bedrijf, sector, functie … te gaan adverteren. Zo target je de doelgroep die je wil bereiken. Concreet voorbeeld: je wil graag in Vlaanderen en Brussel, binnen de overheid de HR-directeurs bereiken met minstens 10 jaar ervaring:

linkedin waarom gebruiken professioneel sociale media kanaal

Zo baken je heel specifiek jouw doelgroep af en stuur je hen een relevante boodschap.

4. Deel expertise met gelijkgestemden in een LinkedIn-groep

Maak gebruik van LinkedIn groepen om je kennis in te delen. Zoek naar relevante groepen in het vakgebied van je potentiële klanten en naar groepen in je eigen vakgebied. Op die manier kan je makkelijk ‘prospects’ gaan targeten die geïnteresseerd zijn in jouw boodschap.

linkedin sociale media waarom linkedin gebruiken opleiding cursus tips

5. LinkedIn als sales generator?

Als je het bovenstaande ter harte neemt kan LinkedIn een heel succesvolle “sales” generator zijn.

Maar we zien de dag van vandaag dat de meeste professionals op LinkedIn maar een fractie van de mogelijkheden die het kanaal te bieden heeft gebruiken. Bij de meeste mensen is hun LinkedIn profiel hun CV of online visitekaartje, terwijl wie LinkedIn correct inzet, er heel veel kan uithalen. Ook succesvolle sales.

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies