Wij gebruiken cookies
Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

Haal als ondernemer nog meer uit sociale media: 3 tips

Als ondernemer heb weinig tijd om jouw sociale mediakanalen te onderhouden. Toch doe je het – of zou je het moeten doen – omdat je weet dat jouw doelgroep erop actief is en het gebruikt wordt als extra communicatie- en promotiekanaal. 

In dit blogbericht krijg je 3 concrete tips om nog meer uit sociale media te halen.

1. Plan jouw berichten in

Berichten inplannen op sociale media is een heel gemakkelijke en effectieve manier om te zorgen dat er regelmatig content verschijnt op jouw sociale mediakanalen, zonder dat je er dagelijks mee hoeft bezig te zijn.

Hoe plan je berichten in op Facebook?

Klik op ‘Schrijf iets’ en schrijf jouw bericht.

Klik op de blauwe pijl naast publiceren en klik op inplannen. Geef nu jouw bericht een datum, maximum 6 maanden in de toekomst, en plan jouw bericht in.

Zo kun je wekelijks berichten inplannen op sociale media en verschijnt er content op jouw sociale mediakanalen.

2. Adverteer heel gericht op Facebook 

Wist je dat het organisch bereik daalt op Facebook? Het is moeilijk om op een natuurlijke manier mensen te bereiken, laat staan de juiste doelgroep.

Gelukkig laat Facebook toe om tegen een beperkt bedrag – vanaf 1 euro – te adverteren op Facebook. Zo stuur je gemakkelijk en heel gericht een boodschap naar jouw doelgroep. Vergeet advertenties in kranten en magazines, want adverteren op Facebook is the next step!

Maar hoe doe je dit?

Wil je zelf leren succesvol adverteren op Facebook? Dan hebben wij goed nieuws voor jou. Schrijf je in voor onze Online Summerschool Sociale Media en leer onder meer succesvol adverteren op Facebook. 

3. Ontdek de kracht van WhatsApp

WhatsApp is een heel populaire berichtenapp met meer dan 1,7 miljard gebruikers wereldwijd. Ook jouw doelgroep zit hierop. Wist je dat steeds meer bedrijven en ondernemers WhatsApp inzetten als extra communicatiekanaal om vragen te beantwoorden van klanten tot zelf een kanaal om een nieuwsbrief te versturen?

WhatsApp lanceerde recent WhatsApp for business is een app die ondernemers en kleine kmo’s helpt om nog betere te communiceren met hun klanten. Qua look & feel lijkt het op WhatsApp, maar het bevat meerdere functies die jouw communicatie kunnen versterken.

Wil je weten hoe WhatsApp voor zakelijk gebruikt werkt? Ook dit kun je leren in de Online Summerschool Sociale Media.