Updates uit sociale medialand: LinkedIn voert nieuwigheden door aan berichtenfunctie
23 juli 2018 

Updates uit sociale medialand: LinkedIn voert nieuwigheden door aan berichtenfunctie

Ook al zomert het volop, toch staat de wereld van de sociale media niet stil. Hierbij enkele updates uit sociale medialand!

LinkedIn voert updates door aan de berichtenfunctie

LinkedIn heeft – net zoals bijvoorbeeld Facebook – een berichtenfunctie. Op die manier kun je eenvoudig contact opnemen met collega’s, sectorgenoten of zelfs recruteerders. LinkedIn heeft nu een aantal updates aan deze functie doorgevoerd om het gebruik van de chat-functie nog gebruiksvriendelijker te maken. Een kleine opsomming: voortaan is het mogelijk om het scherm waarin je typt te vergroten, zo heb je een nog beter overzicht van je bericht als je een lange boodschap uitstuurt. Je kunt vanaf nu ook eenvoudig foto’s knippen en plakken in je berichten en groepsgesprekken worden eenvoudiger, omdat je bijvoorbeeld tijdens groepsgesprekken ook mensen met een @-mention kunt aanspreken. Op die manier weet iemand in een groepsgesprek meteen wanneer iets rechtstreeks aan hem of haar is gericht. Ten slotte zal je op LinkedIn-berichten ook emoji’s kunnen kiezen uit een emoji-picker op je desktop en eenvoudig documenten zoals pdf’s kunnen toevoegen. Handig voor als iemand naar pakweg je cv vraagt.

‘Groene online-bolletje’ vindt zijn weg naar Instagram

Herkenbaar van andere sociale media, en voortaan dus ook op Instagram: het groene bolletje bij je contacten. Voortaan kun je ook zien wie van de mensen die je volgt op Instagram online zijn. Hoe je dat ziet? Klik linksboven op het ‘vliegertje’ en vervolgens zie je de ‘vriendenlijst’ staan. Daarbij verschijnen, als je de update ook al bij jou is doorgevoerd, de groene bolletjes verschijnen. Nog geen update gehad? Hou het in de gaten, binnenkort ook bij jou!  

Politie vindt ouders verdwaald jongetje terug dankzij sociale media

Een fijn berichtje lazen we ten slotte op de Facebookpagina van de lokale politie Sint-Niklaas. Daar stootten agenten aan het station op een verloren gelopen jongetje. Hij kon zich niet meteen identificeren en dus gooiden de agenten een oproep op sociale media. De jongen werd overstelpt door de reacties op het bericht, dat 3.600 keer werd gedeeld en 125.000 personen bereikte. Amper een uur na het lanceren van de oproep online, werden de ouders gecontacteerd. De politie liet dan ook onderstaand dankbericht na voor de fans en volgers. Of hoe Facebook ouders en kinderen in een mum van tijd herenigt!

Over de schrijver