Updates uit sociale medialand: dan toch betalen voor WhatsApp Business
06 augustus 2018 

Updates uit sociale medialand: dan toch betalen voor WhatsApp Business

Tijd om even stil te staan bij twee updates rond sociale media: WhatsApp Business gaat betalende functies lanceren en Instagram en Facebook tonen je voortaan hoeveel tijd je op de twee sociale mediakanalen spendeert.

Dan toch betalen voor WhatsApp Business

Voor wie dacht dat de vele functionaliteiten van WhatsApp Business een leven lang gratis zouden blijven, die is eraan voor de moeite. Bedrijven die in de toekomst de vernieuwde WhatsApp Business nog berichten willen versturen, zullen daarvoor geld op de plank moeten leggen.

WhatsApp wil er op die manier voor zorgen dat bedrijven ‘selectiever’ worden in het versturen van berichten. Maar belangrijker daarbij waarschijnlijk is dat WhatsApp op die manier iets meer gaat opleveren. Met gratis verdien je natuurlijk niets.

Willen bedrijven trouwens antwoorden op berichten van gebruikers, dan blijft dat gewoon gratis als binnen de 24 uur wordt gereageerd.

Instagram en Facebook tonen je straks hoeveel tijd je op site en app spendeert

Heb je wel eens het gevoel dat jij, of de mensen in je omgeving, te veel op Facebook en Instagram zitten te surfen? Dan is er goed nieuws: de beide sociale media rollen een nieuwe functie uit: ‘Jouw activiteit’. Daarop kun je in grafiekvorm zien hoeveel tijd je spendeert. Je kunt zelfs een melding inschakelen die je waarschuwt als je te veel tijd spendeert op de sociale media.

Deze functie is intussen al bij een aantal gebruikers uitgerold en als dat bij jou nog niet het geval is, komt de functie binnenkort ook voor jou beschikbaar.

Over de schrijver