Wij gebruiken cookies
Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

Updates uit sociale medialand: beveiligde berichten op Twitter en betalen voor Facebook?

Maandag, en dus tijd voor onze wekelijkse updates uit sociale medialand.

Open content in WhatsApp

Gebruik jij vaak WhatsApp en heb je een iPhone? Dan is er goed nieuws voor jou! De laatste WhatsApp update zorgt ervoor dat je Facebook en Instagram video’s of foto’s kan openen in de app zelf wanneer je een link krijgt toegestuurd.

Vroeger moest je hiervoor de app verlaten en bijvoorbeeld de Facebookapp openen. Nu niet meer dus. Benieuwd of jouw WhatsApp verslaving hierdoor nog groter wordt!

Bron


Beveiligende berichten op Twitter

Na de Facebook Cambridge Analytica affaire is de vraag groot naar veilige platformen. Twitter CEO Jack Dorsey kondigde aan dat Twitter werkt aan veilige versleutelde communicatie door hun privé-berichten (DM’s) te beveiligen met encryptie.

Hierdoor wordt het voor derde partijen onmogelijk om de inhoud van berichten te lezen. Hierdoor zou Twitter in het rijtje passen van veilige communicatie apps zoals Telegram, WhatsApp en Signal.

Vorige week kon je hier lezen dat Twitter aanraadt om jouw wachtwoord aan te passen. Heb je dit inmiddels gedaan?

Bron 

Betalen voor Facebook?

Facebook denkt na over een betaalde versie van het platform. ‘Wie maandelijks betaalt zal alleen maar content van vrienden en pagina’s zien zonder dat de tijdslijn onderbroken wordt door gesponsorde posts. Facebook bekijkt de mogelijkheden hiervan, en is ervan overtuigd dat sommige gebruikers willen betalen om hun privacy beter te beschermen.

Zou jij betalen voor Facebook? 

Bron

Nieuwe versie Snapchat Spectacles

Berichtendienst Snapchat heeft een nieuwe versie van de ‘Spectacles’ uitgebracht, een futuristische bril waarmee je foto’s en video’s kan maken.

De bril heeft aan weerszijden van het montuur een camera.  Met een knop aan de zijkant worden filmpjes van telkens 10 seconden gemaakt en via bluetooth naar Snapchat gestuurd. De foto’s en video’s zijn enkel zichtbaar in Snapchat en dus niet te gebruiken op bijvoorbeeld Instagram.

Nieuw aan de bril: hij is waterbestendig en de snelheid van het uploaden is veel sneller in vergelijking met de eerste versie van de Snapchat Spectacles. Aan het gadget hangt een prijskaartje van 174,99 euro.

Bron

Voila, je bent weer volledig mee! Tot de volgende.