Wij gebruiken cookies
Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

Scoor met unieke content op sociale media: inspiratie!

Het is niet altijd eenvoudig om wekelijks – of misschien zelfs dagelijks – met leuke content op de proppen te komen. Je weet niet welke informatie je nog zou kunnen delen op social media. Of heb je even geen inspiratie meer voor een nieuw artikel, Instagram-foto of Facebook-post? Dan heb ik vandaag een nieuw idee mee uit Nederland!

 

Werk met een vaste rubriek

Met een vaste rubriek maak je het jezelf makkelijk. Je weet wanneer je weer iets nieuws moet produceren en publiceren, dat zorgt ervoor dat je het niet vergeet. Vooruitdenken wordt opeens een stuk makkelijker. Heb jij bepaald dat je elke zondag een reisgebonden artikel/post gaat plaatsen, dan heb je waarschijnlijk meteen tal van ideeën in je hoofd die je wilt uitwerken.

Je bezoekers weten bovendien wat ze kunnen verwachten én komen misschien wel speciaal terug naar je pagina voor jouw vaste rubriek. Je bouwt een fanbase op voor die specifieke content.

Mijn wekelijkse #Nederlandinspiratie op vrijdag is een voorbeeld van zo’n rubriek.

 

Rondje Groningen

Alle sociale media-gekheid op een stokje vind je in ‘Rondje Groningen‘. Dit is een vaste dagelijkse rubriek van RTV Noord, de regionale televisie- en radiozender van de Nederlandse provincie Groningen. Hierin vertelt RTV wat er die dag leeft op sociale media over/in Groningen. Een unieke manier om met user-generated-content om te gaan.

Sociale media afspeuren naar wat er gezegd wordt over jouw stad/gemeente/organisatie levert vaak hilarische content op. En je hoeft misschien zelfs niet actief op zoek te gaan, want je weet natuurlijk als de beste wat leeft in jouw omgeving op sociale media.

Enkele leuke voorbeelden uit ‘Rondje Groningen’:

 

GroningenRondjeVasteRubriekSocialeMediaContent

 

 

Nog meer tips?

  • Je kunt altijd inspelen op actuele onderwerpen. Je artikelen of video’s krijgen bovendien vanzelf een grote bereik door in te spelen op wat leeft.

 

  • Stel vragen! Door het stellen van vragen toon je interesse in je fans en creëer je een verhoogde betrokkenheid.

 

  • Houd een Q&A! Een Q&A (Questions and Answers) is een vraag- en antwoordgesprek via sociale media. Lees er in dit blogbericht alles over.

 

  • User-generated-content. Op sociale media maken ‘de gebruikers’ (= de user) het gros van de ‘content’ (= de inhoud). De meeste updates op Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, … komen niet van organisaties, merken, freelancers of bedrijven maar van de gebruikers zelf. Kijk wat jouw doelgroep post en speel hier op in.

 

Start jij binnenkort een vaste rubriek waarin je wekelijks vertelt wat er op sociale media leeft over jouw organisatie?