Wij gebruiken cookies
Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

Jouw medewerkers zijn je beste ambassadeurs!

Hoe mooi zou het zijn als medewerkers mee nieuws en updates van jouw organisatie delen in hun netwerk, zich positief uitlaten over hun werkgever, relevante kennis delen met hun peers, zelf content maken en delen en actief in gesprek gaan met vakgenoten en met jouw doelgroep?

Uit onderzoek van marktonderzoekbureau Edelman (uit Nederland) blijkt dat mensen veel vertrouwen hechten aan meningen van ‘mensen als zijzelf’ en deze van technische en academische experts.

Een groeiend aantal organisaties surft op deze trend door de eigen medewerkers te stimuleren hun ervaringen en kennis te delen via sociale media.

Maar er is meer.
Naast eigen medewerkers zijn er nog andere types ambassadeurs die je kan activieren, engageren, motiveren… en dan hebben we het (zeker) nog niet over de – betaalde – influencers. Er zijn ook veel partner-organisties, stakeholders etc..

Iedereen is (mini-)ambassadeur en uiteindelijk wordt de communicatie ook persoonlijker, menselijker, warmer, authentieker…

Op vandaag worden deze ambassadeurs-kansen nog onderbenut.

Zetten jullie medewerkers al in als online ambassadeur?
Hoe kan je medewerkers als ambassadeurs activeren, via sociale media?

Als we ervan uitgaan dat elke organistie of bedrijf uit een groep van mensen bestaat en dat mensen graag met mensen in gesprek gaan, waarom zouden we daar dan geen gebruik van maken? Dat is net wat je kan met sociale media: interactie en dialoog.

 

Veel mogelijkheden! Niet evident? Dat hoor ik dagelijks. We helpen!

ZO SCHAKEL JE AMBASSADEURS IN. 

Hoe kan je ambassadeurs bereiken? Engageren? Motiveren?
Waarom deelt een ambassadeur jouw bericht wel of niet?
Waarom willen ze ambassadeur worden?

We ontwikkelden een ‘groeipad’ en gidsen jou stap voor stap doorheen dit traject, in 4 online LIVE sessies.

We starten op woensdag 30/05 en gaan 4 weken online interactief trainen.

Kan je er niet LIVE bij zijn? Geen probleem! De lessen blijven beschikbaar.

Je krijgt bovendien extra voorbeelden, concrete cases die ik al eeder heb uitgewerkt (voor steden, verenigingen, intercommunales…) en inspiratie waarvoor je ambassadeurs kunt inschakelen en hoe je dit best aanpakt.
(en.. hoe zit het met die nieuwe influencer-regelgeving? Ook dit zal je hier leren…)

BONUS

– Toegang tot facebookgroep gedurende 6 maanden waarin je jouw vragen stelt en ervaring deelt met andere e-cursisten en een expert van Socialemediaburo.be.

– Wil je zelf een concrete ambassadeurs-case uitwerken, dan kan je dit traject gebruiken om dit concreet te maken en feedback te vragen.

– CHECKLIST hoe jij makkelijk kan starten met ambassadeurs en zeker niks vergeet.

AMBASSADEURS IS THE NEXT STEP. JA, Ik wil meer informatie over deze online masterclass.

 

Wil je jouw ambassadeurs handig via een platform rekruteren, engageren en een leadership board bijhouden? Dan is het groepsaanbod om te starten met de software van SocialSeeder een aanrader. We starten op 31/5 bij de VVSG. Alle info vind je hier. 

ZET JOUW MEDEWERKERS PROFESSIONEEL OP WEG OP LINKEDIN
(EN ONTBREEK ER ZELF NIET ALS ORGANISATIE) 

Waarom?
We horen het heel vaak: de war-on-talent, we willen ons ook profileren als aantrekkelijke werkgever, employer branding, rekruteren.. een sterk netwerk uitbouwen, expertise delen en ons profileren als een organisatie met experten.

> Als medewerkers een mooi uitgebouwd netwerk hebben op LinkedIn, verhoogt dit de expert-status en deze status straalt af op het bedrijf en de organisatie waarvoor deze werkt.

> Medewerkers als ambassadeurs. Medewerkers die actief met LinkedIn bezig zijn, spelen een belangrijke rol in het vormgeven van de online aanwezigheid van de organisatie. Zorg er voor dat je medewerkers actief zijn en een goed profiel hebben op LinkedIn, zodat jouw bedrijf ook online goed overkomt. Delen ze mee de vacatures en trends uit jullie branche in hun netwerk?

Enzo voort…

Lang niet iedereen is zich bewust van de kracht, de mogelijkheden en de werking van het kanaal LinkedIn.  

Een gemiste kans, zowel voor de medewerkers zelf, de personeelsdienst als de communicatiedienst.

Vanaf 24/5 staan de online lessen klaarJe kan dan zelf leren wanneer jij dit wilt. 
Kom in 20 online lessen (10min. leertijd per les + 10 min. toepassingstijd op LinkedIn per les) alles te weten over LinkedIn.
Er is ook 1 Live sessie in een besloten Facebookgroep op 21/06/2018 om 11u!

Deze online opleiding is voor iedereen die de mogelijkheden van professioneel gebruik van LinkedIn wilt ontdekken!
Zowel voor professioneel gebruik (medewerkers), communicatiedienst als personeelsdienst.

Wil je met meerderen inschrijven (aanrader!)? Check dan even ons speciale aanbod!

LINKEDIN PROFESSIONEEL INZETTEN, JA, ik wil meer informatie.

 

We bieden deze trainingen online aan, ze staan klaar vanaf de startdatum en je kan ze vanaf dan volgen waar en wanneer je wilt!
Mis deze kans niet!