arrow_drop_up arrow_drop_down
15 oktober 2019 

Jouw medewerkers zijn je beste (online) ambassadeurs!

Hoe mooi zou het zijn als medewerkers mee nieuws en updates van jouw organisatie delen in hun netwerk, zich positief uitlaten over hun werkgever, relevante kennis delen met hun peers, zelf content maken & verspreiden en actief in gesprek gaan met vakgenoten en met jouw doelgroep?

Uit onderzoek van marktonderzoekbureau Edelman (uit Nederland) blijkt dat mensen veel vertrouwen hechten aan meningen van ‘mensen zoals zijzelf’ en deze van technische en academische experts.

Steeds meer organisaties zetten in op online ambassadeurs

Een groeiend aantal organisaties surft op deze trend door de eigen medewerkers te stimuleren hun ervaringen en kennis te delen via sociale media.

Maar er is meer: naast eigen medewerkers zijn er nog andere types ambassadeurs die je kan activeren, engageren, motiveren… en dan hebben we het (zeker) nog niet over de – vaak dik betaalde – influencers. Daarnaast zijn er ook partnerorganisties, stakeholders etc… Iedereen is (mini-)ambassadeur en uiteindelijk wordt de communicatie ook persoonlijker, menselijker, warmer, authentieker…


Op vandaag worden deze ambassadeurs-kansen nog onderbenut.

We krijgen vaak de vraag ‘hoe begin je hieraan?’ en ‘hoe start je zo’n ambassadeursprogramma?’

Dit leer je allemaal in een gratis webinar. Hierin krijg je een 7-stappenplan met concrete tips en tricks waarmee je direct aan de slag kan om jouw medewerkers te activeren als online ambassadeur(s).

 

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies