arrow_drop_up arrow_drop_down
21 maart 2019 

Waarom inzetten op ambassadeurs?

Elk bedrijf of organisatie heeft ambassadeurs. Dit gaat van interne medewerkers, partnerorganisaties tot externe fans en betaalde influencers. Toch doen heel veel bedrijven en organisaties hier niets mee. Niet in de publieke sector maar ook niet in de private sector.
Dit is jammer. Want als je ambassadeurs goed inzet, dan kun je hier veel mee winnen.

Zeker in tijden dat mensen reclame beu zijn en algoritmes het online bereik doen kelderen.

Waarom inzetten op ambassadeurs?

Ambassadeurs zijn mensen of organisaties die mee jouw boodschap kunnen verspreiden in hun eigen netwerk. Dit zorgt ervoor dat jouw boodschap een groter bereik krijgt, maar ook als relevanter wordt aanzien. Mensen hechten meer belang aan wat hun vrienden zeggen (Word-of-mouth) dan wat een organisatie zegt. Schrijft een vriend een positieve recensie over een organisatie?

Zie je een testimonial verschijnen van iemand die je kent? Dan ga je dit vlugger voor waarheid aanzien, want mensen hebben vertrouwen in mensen die ze kennen.

Als organisatie is de volgende uitdaging op het web: ambassadeurs activeren.
Zowel voor méér bereik én betrokkenheid op sociale media als voor een betere employer branding!

 

Stel jezelf de WHY-vraag

‘Waarom zouden mensen ambassadeur willen worden voor jouw campagne of jouw organisatie?’

Naast de ‘WHY’ zijn er nog andere succesfactoren die ervoor zorgen of mensen ambassadeur worden of niet.

Wil je:
– Het 7-stappen-plan leren kennen om medewerkers in te zetten als online ambassadeurs?
– Meer medewerkers activeren als online ambassadeurs?
– Iedereen mee met de mogelijkheden van sociale media?

Someflex kan hierbij helpen.  Vraag snel jouw gratis account aan.

 

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies