Facebook wil computers laten besturen met onze gedachten
Een foto met iemand delen door er simpelweg aan te denken? Als het van Facebook afhangt, moet dat binnenkort mogelijk zijn. Het sociaal netwerk investeert een miljard dollar in de ontwikkeling van apparaten die met de hersenen worden aangestuurd. Facebook heeft daarvoor de start-up CTRL-Labs overgenomen.
Hoe het werkt?
De start-up werkt aan een armband die elektrische signalen van het brein op weg naar de spieren kan detecteren en omzetten in commando’s voor de computer. Zo kan het volstaan de intentie te hebben een foto via de smartphone te versturen, om dit ook te doen.
Facebook-CEO Mark Zuckerberg kondigde het nieuws aan op Oculus Connect 6, een jaarlijks evenement van Facebook over virtual reality.
Instagram werkt aan een donkere modus op mobiel
Steeds meer apps laten toe om over te schakelen naar donkere modus. Zo kon je in deze blog lezen hoe je Messenger gebruikt in donkere modus.
Ook Instagram werkt aan zo’n ‘dark mode’ en het wordt momenteel in bèta getest op Android. Het zou er volgens de Amerikaanse techwebsite 9to5Google zo uitzien:
Volgens 9to5Google is de donkere modus volledig doorgedrongen tot alle features van Instagram, waaronder Direct Messages en IGTV. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de Instagram dark mode verschijnt in een publieke versie voor Android en iOS.
Nieuw op Twitter: aanpasbare lijstjes
Twitter bevat heel veel (vluchtige) informatie en nieuws. Het is niet zo eenvoudig om in die continue stroom van tweets een bepaald overzicht te creëren. Maar daar heeft het bedrijf iets aan gedaan. Vanaf nu is het mogelijk voor alle iOS-gebruikers op Twitter om lijstjes aan te maken rond verschillende onderwerpen.
Hoe doe je dit?
Twitter legt het uit in deze video:
On our list? Make lists even better for you! ✅
Now on iOS, you can pin up to five lists, rearrange them, and swipe to access from home. pic.twitter.com/gNdfNE1DCl
— Twitter (@Twitter) September 23, 2019
De bedoeling is dat je dus zelf je tijdlijn gaat filteren op basis van een aantal zelfgekozen onderwerpen of thema’s. Voornamelijk op TweetDeck gebruikten veel twitteraars deze mogelijkheid al, maar nu heeft het bedrijf ook zelf door hoe welkom deze nieuwigheid is.
Maximaal vijf
De nieuwe update laat toe om tot vijf verschillende lijstjes aan te maken. Je kan kiezen om deze privé of publiek toegankelijk te maken en je kan jezelf ook aan publieke lijsten toevoegen van andere gebruikers. In de tweet zie je ook dat het sociale mediaplatform zijn lay-out heeft aangepast. Foto’s komen in de lijstjes sterker in beeld en je kan gemakkelijk swipen tussen de verschillende lijsten.