arrow_drop_up arrow_drop_down
17 juni 2019 

Hoe maak je, waardevolle interactieve Stories op Facebook?

Elke week mag je nieuwe lessen verwachten in Someflex, het online leerplatform met snackable videolessen over sociale media. We overlopen graag wat er nieuw is. Dit mag je verwachten:

  • Een app om makkelijk geanimeerde beelden te maken.
  • Hoe maak je interactieve Facebook Stories?

Een gebruiksvriendelijke app om geanimeerde beelden te maken?

Op zoek naar een app om makkelijk geanimeerde beelden maken? Heel gebruiksvriendelijk en  professioneel, zoals deze post van Spring! Food, & company:

Bovenstaande video is gemaakt met de app RIPL. Wil je graag weten hoe deze video werkt? Tips, tricks en inzichten krijgen?

Klik hier om naar de lessen te gaan

Hoe maak je interactieve Facebook Stories

Stories, zowel op Facebook als op Instagram blijven een populair middel om in interactie te gaan met jouw doelgroep. Je stelt vragen, toont een blik achter de schermen, geeft hen tip & tricks zonder dat het ‘spammerig’ overkomt en na 24 uur verdwijnt de content opnieuw.

Stories op Instagram kan je koppelen aan Facebook. Hierdoor kan je Instagram Stories ook delen op Facebook.

Tip gebruik de ‘poll-functie’ om een vraag te stellen aan jouw volgers:

Stories zijn zowel op desktop als op mobiel te consulteren en te gebruiken:

Hoe maak je leuke interactieve stories? We maakten hier een cursus over in Someflex.

Klik hier om naar de lessen te gaan.

Leden in de kijker

Deze week stellen we graag gemeente Eeklo voor Deze organisatie is gestart met Someflex en we wensen hen veel leerplezier en succes! 💪

Someflex is dé nieuwe manier van sociale media leren. In deze online bibliotheek vol korte videolessen van maximum 3 minuten komen alle sociale mediakanalen (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, WhatsApp, YouTube, Pinterest, Messenger…) aan bod.

Je krijgt tips en inspiratie om creatieve content te maken met (gratis) apps en je blijft volledig up-to-date met nieuwe mogelijkheden. In de community kunnen steeds vragen gesteld worden, waarbij elke vraag wordt beantwoord door medecursisten en/of experten.

Met één abonnement kunnen alle leden van het sociale media team (en bij uitbreiding alle geïnteresseerden) in uw organisatie toegang krijgen tot het online programma dat, net als sociale media zelf, continu uitbreidt en u inspireert.

Zo worden uw medewerkers uw ambassadeurs op sociale media.

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies