arrow_drop_up arrow_drop_down
6 december 2017 

Herbeleef #SOMEVVSG: investeer in de open keuken!

Op dinsdag 5 december organiseerden Socialemediaburo.be en de VVSG de derde Praktijkdag social media. Het werd een boeiende dag waarin verschillende organisatie heel wat ervaringen uitwisselden. We stonden ook even stil bij de resultaten van ons onderzoek “sociale mediagebruik bij lokale besturen”.

Social media transparant inzetten

“We merken dat meer lokale overheden online gaan op sociale media. Toch blijft het vooral een zendkanaal”, aldus Nadja Desmet op de praktijkdag,“De nieuwe generatie inwoners verwacht dat overheden een restaurant met open keuken worden. Transparant, open, interactief, live, realtime en met vertrouwen.”

Je investeert best nu in deze open keuken, want binnen tien jaar is dit hopeloos te laat.

Social media ervaringen uitwisselen

Verschillende sprekers namen het woord. We wierpen onder meer een blik in de keuken van de Gemeente Utrecht, waar ze al intensief met een Newsroom werken.

Genk gaf ons enkele geheimen mee om als stad om te gaan met sociale media. Tot slot werden de prijzen van de #SOMEVVSGchallenge uitgereikt aan de gemeenten Wevelgem en Evergem.

Tussendoor kon er ‘getafeld’ worden bij verschillende sprekers, die hun ervaring graag uitwisselden. Tot slot mocht staatssecretaris Theo Francken even uitleggen hoe het is om als politicus constant met sociale media bezig te zijn.

 

Herbeleef de praktijkdag sociale media

Uiteraard werd er heel wat getweet op deze boeiende dag. Herbeleef deze #SOMEVVSG nog eens helemaal via deze link.

De eerste videobeelden van de praktijkdag vind je hier:

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies