arrow_drop_up arrow_drop_down
14 oktober 2019 

Online ambassadeurschap? Wat is het voordeel voor communicatie?

Als communicatie-professional ben je op zoek naar manieren om die algoritmes te ‘omzeilen’ en het bereik en zichtbaarheid op sociale media te verhogen. Dat kan door jouw collega’s in te schakelen als online ambassadeur bijvoorbeeld.

Waarom collega’s inschakelen als online ambassadeurs?

  • De grootste fans van de organisatie zijn alle medewerkers. Sommigen van hen delen met plezier corporate content met hun eigen netwerk. Mensen die je normaal als organisatie niet bereikt.
  • Jouw doelgroep gelooft sterker in wat mensen zeggen dan wat je als organisatie zegt.
  • Wanneer een medewerker content deelt via eigen kanalen dan zal het engagement 8 keer groter zijn dan wanneer er content wordt gedeeld via de corporate kanalen. 
  • Als organisatie bouw je ook zo aan een positieve employer branding.
  • Elke medewerker in een organisatie heeft een bepaalde expertise. Wanneer dit – via de persoon zelf – naar buiten komt zal je geloofwaardigheid als organisatie ook stijgen.
  • Wanneer medewerkers hun expertise kunnen delen zal dit hun persoonlijke ontwikkeling bevorderen. Het zal de intrinsieke motivatie om online ambassadeur te zijn aanmoedigen en hun eigen online influence verhogen. 

De NMBS schakelt regelmatig eigen medewerkers in als online ambassadeurs. Zo ontdek je in onderstaande video hoe een dag van een ervaren treinconducteur eruit ziet:

Inge is een trotse ambassadeur van haar bedrijf en deelt de corporate blogpost ook op haar persoonlijk LinkedIn-profiel:

Maar hoe zet je collega’s in als online ambassadeurs?

Dit leer je in dit gratis webinar.

In dit gratis webinar van 1 uur ontdek je een hands-on 7-stappen plan om:

  • Je medewerkers in te schakelen als ambassadeurs om je bereik en vertrouwen op sociale media tot 8 keer te verhogen
  • Het werven en rekruteren een boost te geven via een ambassadeurschap programma
  • Een betere employer branding uit te bouwen
  • Betrokkenheid op de werkplek te verhogen en tijdverlies te voorkomen

Schrijf je in voor het webinar, kijk de link waardoor je het live of de opname kunt bekijken.

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies