arrow_drop_up arrow_drop_down
3 oktober 2019 

Facebook ontwikkelt nieuwe advertentie-mogelijkheden

Facebook ontwikkelt nieuwe advertentie-mogelijkheden

Dit en andere updates uit sociale medialand lees je in dit blogbericht. Maar we beginnen met het nieuws over Facebook.

Facebook breidt in de toekomst zijn advertentiemogelijkheden uit met videopolls, augmented reality en spelletjes. Hiermee hoopt Facebook op een nieuwe manier adverteerders en Facebook-gebruikers te verbinden.

1. Video-polls 

Facebook wil adverteerders de mogelijkheid geven om polls te introduceren in video-advertenties. Het is volgens Facebook een speelse manier om je merk of product te promoten. Het zou ook een positieve impact hebben op de merkbekendheid en conversies.

De Amerikaanse website Marketingland kon deze functie in Bèta testen en nam er screenshots van:

2. Augmented Reality advertenties

Naast video-polls zet Facebook ook verder in op AR. Binnenkort kunnen adverteerders gezichtsfilters en animaties gebruiken om meer betrokkenheid te genereren. Facebook doet op dit vlak een inhaalbeweging op andere sociale mediakanalen zoals Snapchat waarop dit wel al mogelijk is.

Wist je trouwens dat er ook dierenfilters bestaan op Snapchat?

3. Gamification

Naarmate Facebook de AR-advertenties uitrolt naar meer adverteerders, zal het ook gamification via speelbare advertentie-mogelijkheden uitbreiden. Dit zijn advertenties waarmee mensen een game kunnen spelen om downloads, gesprekken en merkbekendheid te stimuleren. Het format zorgt ervoor dat je op een speelse manier contact legt met de doelgroep.

Uber India heeft het format getest voor het promoten van de Cricket World Cup. Hierbij lag de advertentie-herinnering drie keer hoger in vergelijking met een generieke campagne.

De uitbreiding van nieuwe advertentieformats op Facebook wordt op dit moment uitgerold.

Instagram lanceert nieuwe functie tegen pesten

Instagram lanceert een nieuwe functie genaamd: ‘restrict’. Deze functie is een variant op het blokkeren van mensen.

Wanneer je deze functie gebruikt om een pester op Instagram  te weren, dan kan die persoon nog steeds reageren maar je krijgt zijn reactie(s) niet meer te zien. Ook andere Instagram-gebruikers krijgen de reactie niet te zien. Ook kan de afgeschermde persoon niet zien of zijn ontvanger privéberichten leest, en ook andere activiteiten op Instagram blijven verborgen.

Hiermee wil Instagram een alternatief op het blokkeren van gebruikers aanbieden.

WhatsApp test functie zodat berichten zichzelf verwijderen

Berichtenapp WhatsApp werkt aan een functie waarmee berichten zichzelf automatisch verwijderen na een bepaalde tijdsspanne.

Deze Disappearing Messages zijn momenteel nog niet beschikbaar in WhatsApp, ook niet in bètaversies van de app. WABetaInfo heeft de functie ontdekt in het instellingenmenu van groepsgesprekken, maar geeft aan dat de functie nog niet werkt. Bij de instelling voor Disappearing Messages kregen zij voorlopig twee opties: vijf seconden of een uur.

 

Wil je graag in 3min/dag op de hoogte blijven van wat nieuw is op sociale media? Heb je de tijd niet om het allemaal zelf uit te zoeken? Wil je weten wat werkt op sociale media? Vragen kunnen stellen aan onze experts? Maak kennis met Someflex, ons online leerplatfom met korte, praktische en altijd up-to-date videolessen over sociale media.

Vraag hier jouw gratis proeflessen aan en ervaar zelf wat Someflex is.

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies