5 jaar Socialemediaburo.be - S01E03: “Someflex was een populair café geworden, maar niemand dronk iets en iedereen bleef aan z’n eigen tafel zitten.”
25 mei 2021 
in corona

5 jaar Socialemediaburo.be - S01E03: “Someflex was een populair café geworden, maar niemand dronk iets en iedereen bleef aan z’n eigen tafel zitten.”

Socialemediaburo.be bestaat 5 jaar. Een mijlpaal, en bij een verjaardag hoort natuurlijk een feest. Maar wacht, want Corona zorgt natuurlijk nog altijd voor obstakels om grootste evenementen te organiseren. Geen nood, het grote feest komt er, maar om al even in de stemming te komen, laten wij een driedelige podcast op u los over 5 jaar SoMeBu. Get on board for a trip down memory lane.

Exact vijf jaar geleden werden de papieren van het ontstaan van Socialemediaburo.be officieel getekend. Nadja besloot toen samen met Bart, eerst werkzaam als student en later als haar eerste vaste werknemer, om een bedrijf te lanceren over en rond sociale media. Samen met Nadja nam Seppe een podcast op over de voorbije 5 jaar en hoe alles ontstond. Aflevering III: ‘2020 wat een jaar’.

“Someflex was een populair café geworden, maar niemand dronk iets en iedereen bleef aan z’n eigen tafel zitten.”

In het voorjaar van 2019 ging het hard voor Socialemediaburo.be & Someflex. De inschrijvingen stroomden binnen, en de community groeide als kool. Zo snel zelfs dat het tijd werd om ook daar voor een bepaalde kwaliteitsinjectie te zorgen. In de hoedanigheid van een Community Manager: “Met de komst van Caroline vonden we het ontbrekende puzzelstukje. Someflex was een populair café geworden, maar niemand dronk iets en iedereen bleef aan z’n eigen tafel zitten. We wilden, en willen nog altijd, dat Someflex een community is die elkaar versterkt en waar mensen kunnen connecteren met elkaar. En dankzij Caroline werd dat mogelijk”, zo zegt Nadja.

Ondertussen drie jaar na de start van Socialemediaburo.be merkt Nadja dat het opstarten van een eigen onderneming veel vraagt van een mens. En dat het een bepaalde levensstijl wordt: “Ja, er bestaan een aantal clichés rond ondernemen, en die zijn allemaal waar (lacht). Het vraagt ontzettend veel van je, en dan is het enorm belangrijk om een omgeving te hebben die je daarin steunt. En dat geluk had en heb ik”, aldus Nadja.

Lees zeker verder onder de foto

“Je beseft pas als je erin zit, dat je er iets aan moet doen”

Het leven van een onderneemster heeft Nadja toch grotendeels veranderd. Enerzijds omdat ze ernaar gaan leven is, en anderzijds omdat het gevaar om uit de bocht te vliegen altijd om de hoek schuilt: “Er zijn zeker momenten geweest waar ik vroeger op de rem had moeten duwen. Maar dat besef je pas, als je erin zit. 2020 was voor mij wel een jaar waarin ik op mijn tandvlees zat, zoals velen denk ik. Maar los van COVID pas je je aan, en in mijn geval zie ik elk verhaal als een uitdaging en daar ga ik dan ook vol voor”, zegt Nadja enthousiast.

“Als ik dat nu zo allemaal overloop begrijp ik waarom ik op mijn tandvlees zat (lacht)”

En dat Nadja er ook in 2020 vol voor ging, dat was duidelijk. COVID-19 brak los in België en de hele wereld ging op slot. Een periode van angst en paniek begon, en alsof dat nog niet genoeg was, veranderde er ook intern bij Socialemediaburo.be heel wat: “Bart, de collega waarmee alles begon, had altijd aangegeven na 5 jaar een nieuw avontuur te willen beginnen, Randy was aan een lerarenopleiding begonnen en kon in januari 2021 starten op de school waar hij al stage liep, Helene kondigde haar eerste zwangerschap aan, en Hilde (freelance boekhoudster) en Amber (stagiaire) versterkten het team. Als ik dat nu zo allemaal overloop begrijp ik waarom ik op mijn tandvlees zat (lacht)”, aldus Nadja.

“Het spreekt mij enorm aan om de grens over te steken en Nederland te veroveren”

Nu, vijf jaar later, is het leuk om even stil te staan bij het verleden, en ook vooruit te blikken op de toekomst. Een toekomst die er voor Socialemediaburo.be en Someflex heel erg uitdagend uitziet. Nadja geeft jou een exclusief tipje van de sluier over de toekomstplannen van het bedrijf: “Mijn eerste ambitie met het bedrijf is om de trein die nu goed vertrokken is, genoeg benzine te geven om ook de komende jaren stevig gas te geven. En daarnaast spreekt het mij ook al een tijdje aan om de grens over te steken en Nederland te veroveren, zonder Vlaanderen uit het oog te verliezen natuurlijk. Maar of dat lukt, dat zal de toekomst moeten uitwijzen”.

“Er zijn veel zaken die ik nog niet weet, maar dat het spannend en ontzettend leuk zal worden, dat staat vast”

Tot slot spoelen Nadja & Seppe nog even door naar 2026. Socialemediaburo.be bestaat dan exact tien jaar, maar hoe ziet het bedrijf er in het ideale scenario dan uit?: “Ik denk dat we dan nog meer zijn uitgegroeid tot een content boite, waarin we nog meer inzetten op het maken van content, en het geven en voorbereiden van expertsessies. En wie weet, waar bevindt ons kantoor zich dan. Er zijn veel zaken die ik nog niet weet, maar dat het spannend en ontzettend leuk zal worden, dat staat vast”, zo sluit Nadja af.

Beluister zeker de volledige podcast om alle interessante verhalen en mooie anekdotes te ontdekken. Dit was het voor 5 jaar Socialemediaburo.be. Laat ons zeker weten wat je vond van deze podcastreeks!

Over de schrijver