1 jaar dagelijks posten op Facebook, wat levert dit op?
10 januari 2019 

1 jaar dagelijks posten op Facebook, wat levert dit op?

Eind 2017 gingen we bij Socialemediaburo.be een uitdaging aan. Ons doel? In 2018 elke dag iets posten op Facebook. In dit blogbericht geef ik graag enkele inzichten.

Waar stonden we eind 2017?

Laat ons eerst kijken hoeveel vind-ik-leuks we hadden op 31 december 2017. Hoe check je dit? Ga op jouw Facebookpagina naar statistieken. Klik op vind-ik-leuks en pas daar de data aan. Let wel op: er moet altijd een week tussen begin en einddatum zitten. Start: 31/12/2017 en einde: 7/1/2018. Klik dan op de balk onderaan om de exacte vind-ik-leuks per dag te bekijken:

Op 31 december 2017 hadden we 1.584 vind-ik-leuks op onze Facebookpagina.

Nu zijn we iets meer dan een jaar verder. Hoeveel vind-ik-leuks hebben we erbij gekregen?

31 december 2018

Na een jaar elke dag posten op sociale media hebben we 655 vind-ik-leuks bij op onze Facebookpagina. Dit zijn – ruim gerekend – ongeveer 2 vind-ik-leuks per dag.

Wil je in 2019 meer inzetten op sociale media? Wil je jouw kennis verhogen? Gratis apps en tools leren kennen om zelf content te maken? Content-inspiratie voor het hele jaar? En dit met een beperkte tijdsinvestering (max. 3 minuten/videoles)? Dan is Someflex beslist iets voor jou!

Enkele inzichten:

1. Niet altijd gemakkelijk

Het mag gezegd worden, soms was het niet gemakkelijk. Je probeert altijd om een relevante post online te zetten en dat is de ene dag al makkelijker dan de andere dag. Meestal werd er voor in het weekend berichten ingepland, maar in alle drukte werd dit soms eens vergeten. Zo moest er op zaterdag en zondag soms ad hoc content gepost worden. Gelukkig bespreken we op maandag tijdens de teamvergadering de content van de week, waardoor het nooit lang zoeken was naar een geschikte post.
We hebben natuurlijk ook onze contentstrategie die ervoor zorgt dat we weten welk beeld we online willen brengen (tonen wie we zijn, wat we doen en waarde geven aan onze volgers). We zijn van het walk-the-talk principe en daarom doen we zelf ook deze inspanningen (we willen niet de loodgieter zijn waar de kraan thuis lekt). Zo leren we ook veel bij, wat werkt wel, wat niet en… weten dat sociale media misschien wel gratis zijn, de capaciteit voorzien en de reflex hebben er dagdagelijks mee bezig te zijn is belangrijk wil je er veel mee bereiken.

2. Duid een eindverantwoordelijke aan

Een plan om dagelijks content te posten kan maar slagen als iemand uit het team de eindverantwoordelijkheid heeft om dit op te volgen. In ons team werd dit door Randy en ik opgevolgd, met mezelf als eindverantwoordelijke. Ik heb mijn best gedaan om dit ‘dedicated’ op te volgen. Gelukkig is sociale media een passie – wat een geluk als je werkt bij socialemediaburo.be – dus zag ik dit niet als een extra opdracht 👊

3. Fans komen en gaan 

Is elke dag iets posten op Facebook niet te spammerig? We hebben dit alleszins niet te horen gekregen. Een Facebookpagina is een komen en gaan van fans. Het is normaal dat er nieuwe vind-ik-leuks bijkomen en dat mensen afhaken. Zolang het afhaken, het bijkomen niet overstijgt, ben je goed bezig. 💪

Hieronder zie je het verloop van komen en gaan van vind-ik-leuks bij Socialemediaburo.be:

4. Belangrijke top topicals hebben invloed

De voorbije zomer schitterden de Rode Duivels op het WK voetbal in Rusland. Dit leefde hard op sociale media. Inhakers hierop scoorden goed en zorgden voor extra vind-ik-leuks op onze Facebookpagina:

Wat in 2019?

We zetten dit verder in 2019 en gaan elke dag iets posten op onze Facebookpagina. De kaap van 2.500 vind-ik-leuks hebben we bijna overschreden. Hop naar de 10.000! Wist je trouwens dat we bij 1.000 fans en bij 1.500 fans onze community getrakteerd hebben op taart? Wij vinden het leuker om iedereen te bedanken dan een wedstrijd te houden waarbij er 1 winnaar is. 💪

Someflex iets voor jou?

Someflex is een online bibliotheek met honderden snackable videolessen over sociale media. Snackable, omdat elke les niet langer dan 3 minuten duurt. Op die manier wordt plannen van online lessen heel simpel en krik je het kennisniveau sociale media van jouw organisatie op.

Dit micro-leren zorgt ervoor dat je met beperkte tijdsinvestering en op eigen tempo heel wat praktische kennis opdoet over sociale media: alle kanalen en het maken van creatieve content!

Ook zijn alle webinars die we in 2019 geven gratis inbegrepen en word je wekelijks up-to-date gehouden met nieuwigheden uit sociale medialand.

Een kalender vol contentinspiratie voor het hele jaar zit ook inbegrepen, net als gratis apps en tools om creatieve content te maken net zoals kwaliteitsvolle video’s met jouw smartphone. Er is ook een community waar je vragen kan stellen en elkaar kan inspireren.

Neem je de Flexplus? Dan zitten ook 3 workshops van 1,5u ter plaatse inbegrepen!
We komen graag in jouw organisatie langs.

Iedereen binnen jouw organisatie krijgt toegang tot Someflex.

  • Je volgt lessen waar en wanneer je wil
  • De lessen zijn altijd up-to-date
  • Maandelijks verschijnen er nieuwe lessen
  • Zowel voor beginners als gevorderden
  • Someflexers krijgen maandelijks toegang tot webinars waarin topics worden uitgelicht en ze up-to-date blijven van nieuwigheden 

Someflex, jouw juiste reflex voor 2019 💪

Over de schrijver