WhatsApp-updates: WhatsApp kerstgroet versturen en KLM houdt je op de hoogte wanneer je familie landt
12 december 2018 

WhatsApp-updates: WhatsApp kerstgroet versturen en KLM houdt je op de hoogte wanneer je familie landt

WhatsApp kerstgroet versturen

We versturen steeds meer kerst- en eindejaarswensen via WhatsApp. Dat maakt de fysieke kaartjes net weer iets magischer en persoonlijk natuurlijk.

Wist je dat je in WhatsApp een bibliotheek hebt met bewegende afbeeldingen? GIF’jes! Daar zitten ook kerst- en eindejaarsparels tussen.

  • Open in WhatsApp een chat waarin je een kerstwens wil versturen.
  • Tik linksonder op het plusje.
  • Tik op ‘Foto- en videobibliotheek’.
  • Tik linksonder op het loepje met GIF erachter.

Je belandt nu in een scherm met een zoekvenster: hier kun je zoeken naar geschikte GIF’jes.
Met zoektermen als kerst, december en winter kom je een heel eind. Iets sfeervols gevonden? Tik erop, voeg eventueel nog een onderschrift toe en tik op verzenden.

Hoe 8.000 WhatsAppgroepen helpen bij de afname van inbraken

Nederland telt 8.000 geregistreerde WhatsAppgroepen van buurtbewoners die elkaar waarschuwen als er iets verdachts gebeurt. Daarnaast is er nog een onbekend aantal niet-geregistreerde groepen. Er zijn geen harde cijfers, maar de politie stelt dat het zeker heeft bijgedragen aan een afname van het aantal woninginbraken de afgelopen jaren. Wat is het nut van een goede buurtapp? En wat valt er nog te winnen?

De cijfers: het aantal woninginbraken is de afgelopen jaren flink gedaald. Telde Nederland zes jaar geleden nog 92.000 slachtoffers, dat aantal is inmiddels bijna gehalveerd tot 49.000.

Lees er alles over in dit artikel. 

Energieleverancier Engie is vanaf nu bereikbaar via WhatsApp.

Voortaan kunnen klanten van energieleverancier Engie het bedrijf contacteren via WhatsApp. Het gaat hier om een Europese primeur bij een energieleverancier.

Ook voor WhatsApp is het een test van zijn Enterprise-platform waarbij bedrijven van de chatsoftware gebruik kunnen maken voor klantencontacten.

Al meteen enkele dagen nadat de Whatsapp-test van start ging bij Engie gaan al ongeveer 1.100 van de 3.300 elektronische berichten die het bedrijf dagelijks ontvangt via dit kanaal. Dat is maar net iets minder dan via webmessaging, maar méér dan via Facebook Messenger en véél meer dan via Twitter of Facebook.

Communicatie met klanten via sociale media biedt tal van voordelen, zegt Engie. Het kan op eender welke plaats, op eender welk moment, zonder te wachten. De communicatie kan op eender welk moment onderbroken worden om nadien vlot te hervatten. Documenten en foto’s kunnen bovendien rechtstreeks en snel gedeeld worden.

Lees hun case hier.

KLM lanceert Family Updates via WhatsApp

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM komt met een nieuw initiatief: family updates.

Voortaan kun je ervoor kiezen dat je vrienden en familie automatisch op de hoogte gehouden worden bij het opstijgen en landen van je vliegtuig. Super handig en alweer een primeur in het luchtvaartlandschap. KLM let op de privacy: meteen na het landen, zorgt de KLM-chatbot ervoor dat het zichzelf verwijdert uit de WhatsApp-groep met je familie.

Wie heeft Whatsapp voor webcare op orde?

Snel 1-op-1 contact hebben met je klanten zonder dat berichten open en bloot zichtbaar zijn op sociale media? Klanten kunnen eenvoudig bijlagen toevoegen met een medium dat ze altijd in én bij de hand hebben? Whatsapp lijkt het ideale webcarekanaal. Inspirerende voorbeelden, voor- en nadelen om WhatsApp als webcare in te zetten, lees je in dit artikel. 

Doordat Whatsapp snel werkt en altijd bij de hand is, is het een kleine stap voor consumenten om Whatsapp te gaan zien als standaard webcarekanaal. We verwachten dat ook veel organisaties in Vlaanderen deze stap gaan zetten. Sowieso is WhatsApp al een grote favoriet bij customercare-teams in Nederland, dus dat belooft wat voor de (nabije) toekomst.

Zelf interesse om ‘WhatsApp voor business’ in te zetten voor webcare?

Aarzel niet ons te contacteren! Via de tool OBI4wan kunnen we dit proces heel professioneel voor jou helpen inrichten!

Zelf met WhatsApp aan de slag gaan?

Someflex ons online leerplatform met snackable sociale media videolessen van 3 minuten, bevat een volledig up-to-date online cursus WhatsApp.

Dit komt aan bod:

➡ Wat is WhatsApp en hoe werkt het?

➡ Van verzendlijsten tot groepen, wat zijn alle mogelijkheden?

➡ Wat is WhatsApp Business en hoe werkt het?

➡ Hoe implementeer je WhatsApp en WhatsApp Business in jouw communicatiestrategie?

➡ Wat zijn de do’s & don’ts

➡ Heel veel concrete voorbeelden & cases van organisaties die WhatsApp al inzetten

Voilà, je bent terug volledig WhatsApp-to-date.

Wil je wekelijks onze WhatsApp-updates via WhatsApp ontvangen?
Schrijf dan in op onze zendlijst!
Hoe?

Over de schrijver