Wat vraag je aan een supermarkt op WhatsApp?
23 november 2018 

Wat vraag je aan een supermarkt op WhatsApp?

Tijd voor nieuwe updates uit WhatsAppland met WhatsApp nieuws vanop de ‘Social Media Week Holland’ in Den Haag.

Bevindingen Lidl Nederland op WhatsApp

Lidl Nederland gebruikt WhatsApp als webcarekanaal. Klanten kunnen via deze berichtendienst al hun vragen stellen. Zo merkt de supermarkt dat de con­tact­drem­pel laag is, de vragen identiek zijn aan de te­le­fo­ni­sche, dat er geen ver­schui­ving is te zien in de doelgroep en dat het medium ontzettend veel gebruikt wordt.

En wat wordt er nu het meest gevraagd aan Lidl via WhatsApp?

Lidl krijgt het meest vragen over … Frikadelbroodjes! NOMNOMNOM 😄

Alles over de ‘Social Media Week Holland’ lees je hier.

Meer weten over webcare op WhatsApp? Hoe pak je het aan? Onze masterclass WhatsApp is vanaf januari beschikbaar op Someflex

Apple verbant stickers voor WhatsApp uit App Store

Sinds kort kun je WhatsApp stickers in je berichten plakken, net als bij andere messenger-apps zoals Facebook Messenger. Om nieuwe stickerpakketten toe te voegen, heb je twee mogelijkheden. Een aantal vind je rechtstreeks in de app van WhatsApp, andere via de App Store. Ontwikkelaars hebben namelijk de mogelijkheid om zogeheten ‘sticker-apps’ te maken. De laatste methode vind Apple blijkbaar niet oké. Daarom heeft het al een aantal populaire sticker-packs uit de Store gehaald.

Meer hierover lees je hier

RTL Nieuws begint audiodiensten op WhatsApp

RTL Nieuws lanceerde vorige maand een nieuwe dienst voor WhatsApp waarbij gebruikers iedere ochtend om 7 uur een twee minuten durend nieuwsbulletin ontvangen. In het bulletin vertelt presentator Jan de Hoop wat het belangrijkste nieuws is, wat er in de kranten staat en wat er de rest van de dag gaat gebeuren.

Voilà, je bent terug volledig WhatsApp-to-date 👊

Bijleren over sociale media waar en wanneer jij dit wilt aan de hand van snackable videolessen van 3 minuten? Dan is Someflex iets voor jou! 💪

Over de schrijver