Wij gebruiken cookies
Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

Updates uit sociale medialand: de ‘nametag’ op Instagram maakt het nog gemakkelijker om jou te volgen

Onze updates uit sociale medialand beginnen we vandaag bij Instagram. De Instagram-ontwikkelaars hebben (weer) goed gekeken naar Snapchat voor hun nieuwste functie ‘nametag’.

1. Maak een ‘nametag’ aan voor jouw Instagramaccount

Je herinnert je waarschijnlijk nog allemaal de hype van de ‘Snapcode’. Dat was een soort QR-code (vierkante barcode) op Snapchat. Die Snapcode konden mensen dan eenvoudig scannen om op die manier jou te gaan volgen. Die Snapcode werd dan her en der gepubliceerd, zodat je heel eenvoudig een pak volgers kon bij krijgen.

Die functie werd deze week ook gelanceerd op Instagram! Je kunt nu een eigen ‘nametag’, zoals dat bij Instagram heet, toevoegen aan jouw account. Je gaat gewoon naar jouw profiel (klik op je profielfoto rechtsonder) en klik daarna de ‘opties’ rechtsboven open om naar je ‘nametag’ te gaan.

Je kunt vervolgend je ‘Nametag’ aanbieden als je iemand ontmoet die je wil volgen op Instagram. Op die manier moet de persoon je account niet gaan opzoeken. Of nog beter: gebruik de ‘Nametag’ in je e-mailhandtekening. Of heb je een Instagram-account voor jouw evenement? Plaats de ‘Nametag’ dan op je affiche!

2. Een diavoorstelling als omslagfoto op Facebook

Facebook heeft een heel toffe optie voor pagina’s gelanceerd: een soort diashow of slider als omslagfoto. Je kunt dus meerdere foto’s als omslagfoto nemen, die elkaar afwisselen. Op die manier voorkom je de traditionele keuzestress als je een fotoshoot hebt laten uitvoeren.

Je herkent dit soort omslagfoto’s aan de ‘bolletjes’ bij de omslagfoto. Op die manier zie je dat je kunt swipen (met de smartphone) of klikken (met de computer) om de volgende foto’s te zien.