arrow_drop_up arrow_drop_down
3 juli 2019 

Nieuwe sticker voegt gebruikers toe in groepsgesprek op Instagram

Elke week houden we jou op de hoogte van nieuwigheden in sociale medialand. We beginnen met een nieuwe functie in Instagram:

1. Nieuwe sticker voegt gebruikers toe in groepsgesprek op Instagram

Via de nieuwe sticker ‘Join Chat’ kunnen Instagram-gebruikers in een verhaal volgers uitnodigen om deel te nemen aan een groepsgesprek.

Instagram kondigde dit nieuws aan via hun Twitter-account:

De persoon die de ‘sticker’ lanceert, kan zelf beslissen of hij iemand aanvaardt in de groeps-chat of niet. De functie wil vooral vrienden aanmoedigen om een groepsgesprek te starten om samen ‘plannen te maken’.

Deze functie wordt momenteel wereldwijd uitgerold.

2. Nu ook (betaalde) Stories op YouTube

Na Snapchat, Instagram en Facebook gaat nu ook YouTube aan de slag met ‘verhalen’. YouTube is momenteel bezig met het wereldwijd uitrollen van de nieuwe functie. De Stories zullen in eerste instantie alleen mogelijk zijn voor kanalen met meer dan tienduizend abonnees. YouTube-verhalen bestaan uit korte video’s waaraan stickers, muziek en filters kunnen worden toegevoegd. Daarnaast is het ook mogelijk om personen in die Stories te taggen. Het verschil tussen YouTube Stories en Stories van overige platformen is dat de YouTube Stories zeven dagen beschikbaar zijn in plaats van 24 uur. 

3. Snapchat zet meer in op games (en lanceert een tennisgame)

Snapc inc, het bedrijf boven Snapchat zet steeds meer in op games in Snapchat met de bedoeling om gebruikers langer aan zich te binden. En met succes want heel veel van hun games zijn enorm populair tot zelfs trending bij tieners. Vooral het sociale aspect van de games spreekt tieners aan die elkaar regelmatig via Snapchat uitdagen voor een spelletje.

Snapchat brengt een nieuwe game op de markt ter ere van Wimbledon, het oudste en één van de meest prestigieuze tennistornooien ter wereld. Het spel heet ‘Bitmoji tennis’ en is exclusief te spelen op Snapchat. Het is het tweede originele spel dat Snapchat zelf uitbrengt na ‘Bitmoji Party’.

Wanneer ‘Bitmoji Tennis’ beschikbaar is, is nog niet duidelijk.

Bron: Thegeekherald.com

Zoals je leest, veranderen sociale media heel snel en is het niet altijd makkelijk om bij te blijven. Met Someflex, het online leerplatform sociale media, blijf je steeds up-to-date aan de hand van snackable videolessen van 3 minuten. Je leert niet alleen de knoppen kennen, maar krijgt ook strategie en heel veel inspiratie. Neem zeker een kijkje of Someflex iets voor jou is.

Over de schrijver
Wij gebruiken cookies