Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

Hoe voeg je foto’s of video’s toe aan een verhaal op Facebook?

Wat gebeurde er deze week allemaal in Sociale Medialand? We lijsten de belangrijkste gebeurtenissen voor jou op:

We beginnen met een nieuwtje over Twitter:

1. Twitter overweegt overtredende tweets te markeren

Twitter onderzoekt hoe het tweets kan markeren die tegen de regels van het sociale netwerk ingaan, maar niet verwijderd worden omdat ze publiek belang hebben. Het gaat om tweets die door bijvoorbeeld politici of hoogwaardigheidsbekleders worden geplaatst.

We denken allemaal aan dezelfde persoon… 🙂

Door een annotatie te plaatsen bij dergelijke tweets wil Twitter mensen duidelijk maken dat het bericht eigenlijk niet door de beugels kan, maar wel blijft staan vanwege de nieuwswaarde.

Wanneer de functionaliteit er komt, is nog niet volledig duidelijk.

2. LinkedIn breidt adverteer-opties uit

LinkedIn breidt uit met drie nieuwe reclameopties zodat zakelijke adverteerders betere en bredere campagnes kunnen opzetten.

Eén van de nieuwe opties is de zogenaamde ‘lookalike audiences’ of vergelijkbare doelgroep. Daarbij kijkt LinkedIn naar doelgroepen die heel veel gelijkenissen vertonen met je bestaande doelgroep maar die je nog bereikt. LinkedIn maakt die zichtbaar.

De tweede optie: ‘Audience templates’ is wat generieker qua opzet. De zakelijke profielensite suggereert daarbij twintig profielen die mogelijk interessante doelgroepen zijn voor de betreffende campagne.

De derde en laatste vorm is ontwikkeld met moederbedrijf Microsoft. LinkedIn is al bekend met zakelijke interesses van zijn 610 miljoen gebruikers. Daar wordt informatie uit zoekgedrag op Microsoft Bing aan toegevoegd. Dat leidt tot bredere, generieke interesseprofielen. Meer variabelen betekent meer targetingopties voor adverteerders.

Deze nieuwe opties zouden binnen de 2 weken beschikbaar moeten zijn in België.

3. Hoe voeg je foto’s of video’s toe aan een verhaal op Facebook?

Verhalen op Facebook zijn een leuke feature. Wanneer je hier een foto of video in deelt, dan blijven die 24 uur beschikbaar voor jouw vrienden.

Waarom zou je dit doen? 

Omdat het over exclusieve content gaat, mensen zijn ‘verplicht’ om binnen de 24 uur te kijken. Verhalen op LinkedIn bestaan nog niet enorm lang waardoor jouw vrienden nog een melding krijgen als je iets in je verhaal post. Je komt minder spammerig over mocht je diezelfde content steeds op jouw tijdlijn posten.

Hoe doe je dit?

Ga naar jouw Facebook tijdlijn en klik onder verhalen op het kruisje:

Nu kan je kiezen om:

1: Tekst toe te voegen.

2: Bestaande foto’s of video’s te gebruiken.

3: Nieuwe foto of video te maken.

Klik dan op ‘maken’ en deel je bericht in je verhaal.

Deze verhaal-functie is ook beschikbaar in Messenger:

Wil je graag weten hoe adverteren op LinkedIn werk? Op zoek naar een houvast om over alles sociale mediakanalen bij te leren?  Someflex, het online leerplatform met snackable videolessen sociale media, is jouw oplossing!