Hoe duw je lokale handelaars naar sociale media?
05 september 2019 

Hoe duw je lokale handelaars naar sociale media?

We halen inspiratie bij AB InBev. De bierreus zal cafébazen helpen met hun eerste stappen op sociale media en hun café ook promoten via gerichte advertenties op Facebook. Dat doen ze via social media workshops.

> Kanaal Z: AB InBev duwt lokale kroeg naar sociale media.
> TIJD.be: AB InBev en Horeca Vlaanderen willen cafés op Facebook.

Lokale handelaars op sociale media krijgen

Ook wij hebben een oplossing die gemeenten en ondernemersverenigingen helpt om lokale handelaars op sociale media te krijgen. Dit zorgt er dan hopelijk ook voor dat meer inwoners naar de winkelstraat trekken (winkelhieren) zodat de leegloop van het kernwinkelgebied stopt….

Even kaderen: wij geven regelmatig, in opdracht van gemeenten en Unizo, sessies social media aan lokale handelaars. We zien hierbij telkens een groot verschil in kennisniveau, van niks tot basis tot inspirerend voorbeeld. De opleidingsbehoeften zijn dan ook heel verschillend.

Sociale media kennis verhogen

Stel je voor dat je de geïnteresseerde lokale handelaars van jouw stad of gemeente iets innovatief kunt aanbieden? De nieuwe manier van sociale media leren? Waarbij ze 1 jaar lang:

– Toegang krijgen tot een platform met méér dan 800 snackable videolessen van maximaal 3 minuten over alle social media kanalen, het maken van creatieve content, en vele gratis apps aanreiken die hierbij kunnen helpen.

– Antwoord krijgen op al hun social media vragen, en indien gewenst feedback op hun content.

– Inspiratie opdoen over hoe anderen social media inzetten.

– Op de hoogte blijven van alle nieuwigheden en updates over social media.

Zodat ze kunnen bijleren waar en wanneer ze willen, zodra ze eens 3 minuten tijd hebben (met beperkte tijdsinvestering dus).

Someflex: de Netflix van het online social media leren

Dit alles kan via het online lessen-platform Someflex. Zowel basis als meer gevorderde lessen komen aan bod.

Dankzij de back-to-school actie krijg je gratis een inspirerende workshop sociale media van 2u die we in jouw organisatie, stad of gemeente komen geven, als je kiest voor een formule Some-Share of Some-Viral.

Wil jij dit aan de lokale handelaars aanbieden:
– Social media bijleren: alle kanalen én creatieve content maken
– Inspiratie opdoen: hoe pakken anderen het aan?
– Bijleren én bijblijven, want het verandert allemaal zo snel
– Vragen stellen in de community want het antwoord in Google is vaak al verouderd
– Met bovendien een gratis inspiratieworkshop sociale media van 2u?

Dan is deze actie zeker interessant voor jou!

Doe zoals AB InBev en help de lokale handelaars op social media!

Op vandaag zijn al enkele lokale handelaars actief in Someflex (kledingwinkel, bakkerij, apotheek, immo, optieker, wijnhandelaar etc. ) en met mooie resultaten!

“Voor mij is de sociale media online training een ware schattenjacht, die mijn curiositeit blijft aanwakkeren om te leren en te evolueren met onze Facebookpagina.”
Lutgart Lyen, Broodsommelier, Broodnodig (Mechelen).


Ben je geïnteresseerd in dit voorstel?

Check dan zeker eens Someflex.be om kennis te maken met de nieuwe manier van sociale media leren.

Dit zijn de 5 stappen om hierop in te gaan:

1. Kies het groepsabonnement van jullie keuze: tot 50 logins of tot 250 logins.

2. Schrijf in voor eind september 2019.

3. Je krijgt bevestiging van inschrijving en ondersteuning voor het bekendmaken aan de handelaars (tekst om het initiatief kenbaar te maken en een link waarmee ze hun accounts kunnen activeren).

4. Laat ons een paar data/tijdstippen weten waarop je de GRATIS inspiratieworkshop wilt laten doorgaan, zodat we die reserveren in onze agenda (dit kan ook op een later moment doorgegeven worden).

5. Het jaar begint te lopen zodra je de activatielink verstuurt aan de handelaars (of ten laatste 15 november).

Heb je nog vragen?
Aarzel niet ons te contacteren! 

Mis de back-to-school actie niet en geniet zo van extra voordeel waarbij we 1 inspiratieworkshop van 2u komen geven voor jouw lokale handelaars!

Over de schrijver