VERSNELDE UITROL ONLINE (BIJ)LEREN OVER SOCIALE MEDIA TIJDENS CORONA MAATREGELEN: HOE EN WAAROM?
02 april 2020 

VERSNELDE UITROL ONLINE (BIJ)LEREN OVER SOCIALE MEDIA TIJDENS CORONA MAATREGELEN: HOE EN WAAROM?

De afgelopen dagen ontvingen we veel nieuwe aanvragen om een alternatief aan te bieden voor de klassieke workshops sociale media. Met Someflex bieden we al sinds begin 2019 deze nieuwe én duurzame manier van leren aan. Je hoeft je niet alleen niet te verplaatsen, je blijft via micro-leren ook continu bij met nieuwe updates.

En met succes!
Méér dan 120 organisaties zijn zo aan het bijleren met in totaal +1.400 e-cursisten, verbonden in een leercommunity waar inspiratie, expertise, vragen en antwoorden ook uitgewisseld worden. (Check de uitgebreide referenties hier).

Méér dan 1.200 videolessen staan voor je klaar. Het aanbod wordt ook continu uitgebreid, zoals de sociale media kanalen zelf.

Met een account op Someflex kan je makkelijk, online, waar je wilt, wanneer je wilt en met verschillende collega’s tegen een gunstig tarief bijleren. Learning apart together.

  • Hoe snel kan dit opgezet worden?

  • Hoe gaat dit in zijn werk?

  • Is een uitrol überhaupt mogelijk tijdens de corona maatregelen?

Het antwoord is: heel snel (in 2 klikken) en ja natuurlijk.
We hebben een actieplan met 4 stappenplan opgesteld (zie hieronder) om een versnelde uitrol van logins in organisaties mogelijk te maken tijdens de corona maatregelen.
Ook al werkt iedereen nu van thuisuit, dat is geen probleem.

Na 1 week staat de teller op 8 organisaties die zo gaan bijleren deze weken (en het komende jaar).

DE VOORBIJE CORONA-WEKEN IS HET GEBRUIK VAN SOCIALE MEDIA EXPONENTIEEL GESTEGEN.

Iedereen blijft in zijn kot en gaat massaal aan de slag met sociale media. Uit de cijfers van Facebook blijkt het gebruik van Messenger en WhatsApp met méér dan 50% gestegen. In Spanje is WhatsApp wel tot 700% gestegen. Adverteren op sociale media is net nu goedkoop want veel zaken zijn gesloten.

Door de corona maatregelen en “social distancing” is ons fysiek contact zeer beperkt geworden. Daarom begeven we ons massaal online en op sociale media.

De enige manier om nog goed, snel en accuraat te communiceren met jouw doelgroep is via sociale media.
En dat zal zo blijven.
In deze corona-tijden nestelen zich nieuwe online gewoonten, op verschillende gebieden.

We merken uit jaarlijks onderzoek dat het kennisniveau sociale media in veel organisaties laag is. Dat is normaal, het verandert allemaal zo snel… Ook al gebruiken mensen sociale media voor privé doeleinden, professioneel laten ze heel veel kansen liggen.

OOK HET ONLINE LEREN ZIT IN DE LIFT!

De VDAB maakte bekend dat het online leren BOOMT, een stijging met maar liefst tot 400% meer aanvragen online opleiding tov deze periode vorig jaar (bron: De Standaard 01/04 “Aanvraag voor online-opleidingen bij VDAB piekt”).

Minister van Werk, Hilde Crevits, tweette op 01/04 dat veel organisaties, bedrijven en individuen gebruiken deze periode om competenties en vaardigheden te versterken of nieuwe kennis te verwerven.

Nu nestelen zich nieuwe online gewoonten bij jouw medewerkers en jouw doelgroep, haak daarop in.
Online leren BOOMT maar ook sociale media BOOMT. Het is geen ‘gimmick’ meer.

 

HOE GAAT HET IN ZIJN WERK? HEEL EENVOUDIG.

Stap 1: Kies de groeiformule die bij jouw organisatie past.
Check de voordelige groepsabonnementen die zo opgesteld zijn dat met velen bijleren goedkoop is.
Vul bij de formule van jouw keuze het inschrijvingsformulier in: https://www.someflex.be/prijs

Stap 2: Je krijgt van ons per mail bevestiging dat jouw inschrijving goed is aangekomen.
We polsen aanvullend of je de gegevens voor de facturatie (bv bestelbon) nu of later gaat bezorgen en maken daar ‘op maat’ afspraken over (maw je kunt al starten als de goedkeuring ‘officieus’ is, de administratieve molen laten we erna wel draaien).

Stap 3: Je krijgt van ons een start-kit voor een vlotte start:
– Een activatie-link die je intern kunt gebruiken zodat collega’s hun eigen login kunnen aanmaken.
– Een voorbeeld van tekstje dat je hierbij kunt gebruiken om collega’s te informeren en enthousiasmeren over dit unieke aanbod.
– Een overzicht van het lessen-aanbod zodat je uit de de videolessen-bibliotheek voor jezelf en collega’s een lessen-prioriteit kunt bepalen (een leerdoel). Dit is vrijblijvende extra die we aanbieden, zo kan je het bijleren heel doelgericht gaan stimuleren of jouw collega’s ook vrij laten in wat ze willen leren.

Stap 4: Het online leren kan beginnen!

WAAROM? HET IS NU HÉT MOMENT.

Hoe lang deze coronacrisis en de bijhorende ‘social distance’ maatregelen precies gaan duren is onvoorspelbaar.

Nu nestelen zich nieuwe online gewoonten bij jouw medewerkers en jouw doelgroep, haak daarop in. Online leren BOOMT maar ook sociale media BOOMT.

Als je in deze skills nu niet investeert, wanneer dan wel?
Niet alleen gaan de fysieke workshops pas ten vroegste na de zomer terug door, je zult met klassieke workshops nooit het effect hebben van met meerdere collega’s samen, elk op eigen tempo en niveau, bij te leren. Learning apart together.

Someflex is dé nieuwe, maar ook de duurzame manier van sociale media bijleren.
Bijleren én bijblijven want dat kan alleen met micro-leren, antwoorden op alle vragen en continu updates. Voor een vast bedrag.

Op dit moment moeten we investeren in duurzame oplossingen die ook na de coronacrisis hun nut en voordelen blijven behouden, zodat de geleverde inspanningen niet verloren gaan.

 

Méér dan 1.200 videolessen staan voor je klaar. 

Voor elk wat wils, voor elk leerdoel of kennisniveau: alle sociale media kanalen, basis tot gevorderd, maken van creatieve content met de smartphone etc.

Méér dan 1.400 leden zijn actief aan het bijleren in Someflex. In de community worden vragen en antwoorden geformuleerd, experts zijn beschikbaar voor hulp bij vragen.

Haal vandaag al die knowhow in huis en ga er nu mee aan de slag.

Interesse of een vraag? Contacteer ons vrijblijvend.

Over de schrijver