De selfie als brug naar je klant
20 maart 2017 
in Nieuws

De selfie als brug naar je klant

 

De selfie: Een voorbijgaande hype voor narcistische mensen? Of een wezenlijk onderdeel van uw marketingstrategie?

Het lijkt erop dat tieners en millennials niet genoeg kunnen krijgen van het nemen van selfies. En toch zien vele organisaties en bedrijven de selfie niet als een kans om beter in te spelen op de wensen van hun doelgroep. Velen verwerpen de selfie als eenvoudige narcisme met weinig nut en – in het slechtste geval – iets dat een afkeer oproept bij hun doelgroep. Toch biedt de selfie waarde voor organisaties en merken!

In plaats van het nemen van selfies af te doen als narcisme, kun je als bedrijf of organisatie deze culturele shift in jouw voordeel gebruiken.

Honderden jaren geleden kon je de selfie al terugvinden; in de vorm van zelfportretten. Ze hadden net dezelfde functie als ze nu hebben: de representatie van een individu door het individu. Zoals met alle veranderingen, vergt het wat tijd om hier aan gewoon te worden. Het woord selfie werd in 2013 al uitgekozen tot woord van het jaar! En staat nu al enkele jaren in de officiële woordenboeken. Het lijkt erop dat dit geen voorbijgaande trend is, en dus is de boodschap: Speel hier op in!

 

Proximus TV

Anissa gaf er een interview over voor Proximus TV. Lees hier het volledige artikel. Of bekijk de video!

Hieronder geven we je alvast een sneak peek van het resultaat:

 

Over de schrijver