Traject: winnende sociale media strategie richting de verkiezingen van 2024.
13 januari 2022 

Traject: winnende sociale media strategie richting de verkiezingen van 2024.

In 2018 kenden we de eerste Facebookverkiezingen in Vlaanderen.  In 2024 is er geen opkomstplicht meer voor de lokale verkiezingen.

Nadja Desmet, oprichtster van Socialemediaburo.be en het online leerplatform over sociale media Someflex, en Reinout Van Zyndycke, zaakvoerder van marketingbureau Exposure.be (met expertises in politieke marketing, nudging, neuromarketing en data-driven campagnes...), schreven samen in 2017 het boek: Het Nieuwe Campagne Voeren. 

Met de tips uit dit boek en de vele workshops en advies die ze gaven, hielpen ze veel lokale politici, partijen en campagnes winnen met de lokale verkiezingen van 2018!


Campagnevoeren is anders geworden en sociale media zijn niet meer weg te denken.

Het nieuwe campagnevoeren is niet meer gestopt.
Wie hierin al investeerde de voorbije jaren, heeft al een paar stappen voor.

Geloofwaardigheid bouw je niet op in de campagneperiode. Dus wie wacht tot 2023 of 2024 is hopeloos te laat.

Daarom slaan Reinout en Nadja de handen in elkaar en bundelen ze hun expertises en bieden een traject aan: winnende sociale media strategie richting de verkiezingen van 2024.


- Wat is de impact van het verdwijnen van de opkomstplicht voor het lokaal campagnevoeren? 
- Wat is een hands-on strategie om permanent campagne te voeren?
- Praktische tips om top of mind te zijn bij de kiezers. 
- Focus op sociale media. 

HOE? Met een strategie, plan van aanpak en knowhow om het zelf te DOEN. 


HOE? 
Hiervoor werkten Reinout en Nadja een traject uit waarbij ze hun expertise bundelen en jou en jouw partij helpen met de opmaak van een winnende strategie én een concreet plan van aanpak. 





DEEL 1. OPMAAK STRATEGIE met maatwerk-workshops van expert Reinout Van Zandycke

Workshop 1: activeren en motiveren (hele groep) (1,5u tot 2u) - ter plaatse

We starten met een workshop waarbij we het team uitleggen wat er zit aan te komen en waarom het volledige traject noodzakelijk is. Reinout voorziet hierin een gezond evenwicht tussen inspiratie en praktische tips. De doelstellingen van deze workshop is vooral inspireren, concrete en eenvoudige quick wins geven en vooral ook iedereen opnieuw eens wakker schudden dat de campagne al gestart is. Dit kunnen we uiteraard nog op maat verder uitwerken op basis van specifieke noden.

Workshop 2: strategie en tactieken (beperkte groep) (2u tot 2,5u) - ter plaatse

In deze workshop bepalen we samen de volgende stappen van het traject, gebaseerd op onze ervaring en kennis. We gaan met een beperkt team de komende jaren uitstippelen en bepalen de strategie en tactieken die noodzakelijk zullen zijn in 2024.
Het doel van deze sessie is eindigen met een concreet plan, een duidelijke taakverdeling en een winnende strategie.


Workshop 3: Opvolgsessie (2u) - online

Een volledig flexibel in te zetten opvolgsessie waarbij we de eerste stappen evalueren en extra vragen beantwoorden.
Zoals steeds met veel voorbeelden en psychologisch onderbouwd advies.


DEEL 2. BIJLEREN over sociale media 

Om de strategie en het plan te concretiseren, BOOSTEN we de sociale media skills én de goesting om hier zelf mee aan de slag te gaan! 
Zowel de kennis van de knopjes van de kanalen en het maken van de content, adverteren, zelf video's maken met de smartphone etc. Je leert het allemaal in Someflex!
Alle videolessen en expertsessies die voor jou interessant zijn, kan je vinden in Someflex, de grootste online leercommunity over sociale media.

Wil je meerdere mensen uit de partij en sympathisanten activeren als contentcreator en online ambassadeur?
Dan zijn er interessante groepsformules om iedereen te laten bijleren! Want zo kan je veel meer en sneller stappen vooruit zetten!

Bijleren over de kanalen zelf én het maken van content, want daar draait het om: Facebook, Instagram (maar ook over de andere kanalen kan je bijleren), het maken van goede foto's en video's met de smartphone, video's bewerken, ontwerpen van foto's en visuals voor sociale media met gratis apps, adverteren op sociale media, opnames van expertsessies van 60 minuten over Het Nieuwe Campagne Voeren, Permanent Campagne Voeren (met expert Aart Paardekooper), leren spreken voor de camera, activeren van medewerkers als online ambassadeur etc. etc.
Je krijgt niet alleen tips en inspiratie, ook leertriggers en antwoorden op al jouw vragen over sociale media.

Een lidmaatschap op Someflex mag niet ontbreken in de aanloop van 2024! 


BONUS

Als je intekent voor deel 1 en deel 2, ontvang je van ons leerplan met videolessen die we je aanraden om te volgen en bij te leren, volgens eigen leerbehoeften én de sociale media doelen en aanpak die je bepaald hebt in de workshops voor een winnende sociale media aanpak richting 2024!


Neem snel contact op want onze capaciteit is beperkt en er is veel vraag naar ondersteuning hierin. 


Over de schrijver