WORKSHOP

Succesvol adverteren op Facebook

Donderdag 12 juli

Van 9.30 tot 12 uur

00
dagen
00
uren
00
minuten
00
seconden

Met zijn méér dan 7 miljoen Belgische gebruikers behoort Facebook tot de absolute top. Zeker als je een groot publiek wilt bereiken. Dagelijks verschijnen er honderden berichten op dit sociaal netwerk. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om op te vallen in mensen hun nieuwsoverzicht. Tegenwoordig zien we dan ook enorme concurrentie in het verkrijgen van een plekje op mensen hun tijdslijn.

Heel gericht aan content-promotie doen, specifiek naar jouw doelgroep en met een beperkt budget. Dit kan met Facebook-advertenties!

Toch zeker als je het vergelijkt met andere advertentiekanalen! 

ADVERTEREN OP FACEBOOK

  • Begint al vanaf 4€
  • Heel snel opgezet
  • Goedkoper per bereikt persoon
  • Snel en makkelijk aanpasbaar
  • Je kan de doelgroep selecteren op basis van interesses en eigenschappen
  • Duidelijk overzicht van de resultaten
  • Mogelijkheid tot directe feedback of interactie
  • Verspreidt zichzelf snel online

EEN FLYER DRUKKEN

  1. Opstartkost, ongeacht aantal exemplaren
  2. Lange productietijd
  3. Duurder per bereikt persoon
  4. Gedrukt = gedrukt
  5. Moeilijk te bepalen/achterhalen wie je flyer ziet
  6. Geen zicht op resultaten
  7. Geen feedback of interactie
  8. Verspreiding beperkt zich meestal tot de persoon die de flyer ziet

Adverteren op Facebook is dé oplossing


- Zo ben je zeker dat jouw bericht wordt gezien in het nieuwsoverzicht van mensen.

- Je komt heel gericht, door te targetten, rechtstreeks in de tijdlijn van jouw doelgroep terecht.

- Adverteren kan met een beperkt budget (of met een budget dat je zelf kiest)


Facebook Ads is het platform om te adverteren op Facebook.

Het platform biedt diverse mogelijkheden, waarbij elke advertentievorm zijn eigen voordelen, nadelen en methodes kent.


MAAR

-> Hoe zorg ik ervoor dat Facebook mijn advertentie aan mijn doelgroep toont?

-> Waar moet een goede en succesvolle advertentie aan voldoen?

-> Hoe kan ik dit bereiken met een beperkt budget?


EN...

  • Wil jij zelf kunnen adverteren op Facebook?
  • Wil jij hiervoor opgeleid en bijgestaan worden door professionals die jou hierbij helpen?
  • Wil je ervaringen uitwisselen met anderen die ook adverteren op Facebook?

Wat biedt deze workshop?

Je krijgt zicht op de verschillende mogelijkheden om Facebook in te zetten om jouw specifieke doelgroep te bereiken.

Je leert (via Facebook ADS) advertenties aanmaken en beheren.

Je ontdekt niet alleen de juiste afmetingen van de afbeeldingen, maar leert ook welke afbeeldingen vaak beter scoren in combinatie met bepaalde teksten en kernwoorden.

Hoe maak je campagnes meetbaar en gebruik je Facebook Ads om jouw content, producten of diensten te promoten?

  • Basisprincipes van adverteren via Facebook.
  • De verschillende types Facebook advertenties.
  • De 5 populairste advertenties.
  • Mobiele versus desktop campagnes.
  • De verschillende locaties om te adverteren (nieuwsfeed, rechterkolom, doelgroepennetwerk & Instagram).

Na afloop van deze workshop succesvol adverteren op Facebook:

  • Ken je alle mogelijkheden van adverteren op Facebook via Facebook Ads.
  • Heb je geleerd hoe je doelgroepen maakt en kan opslaan.
  • Weet je hoe je heel gerichte campagne maakt aan bezoekers van jouw website (remarketing).
  • Ben je in staat om met rapportages en A/B testen het resultaat van je campagnes te vergroten.
  • Heb je geleerd hoe je advertenties kan optimaliseren als ze niet goed presteren.

DOELGROEP

Iedereen die zelf, op een laagdrempelige maar diepgaande manier, wilt leren adverteren op Facebook.

Communicatie verantwoordelijken, lokale besturen, politici, lokale handelaars, verenigingen, KMO's, vzw's, freelancers, social- en non-profit organisaties...

Deze workshop vindt plaats

op donderdag 12 juli

van 9.30 tot 12 uur

Prijs: 197 euro

(exclusief BTW, maar inclusief broodjes)


Wees er snel bij: maximum 4 deelnemers.

Bart Meese

Over de trainer

Bart Meese is de beeldvoerder van Socialemediaburo.be. Hij studeerde journalistiek en digitale marketing. Hij gaat nooit op pad zonder camera en is altijd op zoek naar het juiste beeld of een interessant verhaal om te delen op sociale media. Bart geeft graag webinars waarin hij kijkers informeert en inspireert.

Enthousiast over de vele mogelijkheden van sociale media helpt hij samen met zijn collega's vele organisaties stappen vooruit zetten met sociale media! De knoppen, de toepassingen.. en zeker de nieuwste trends! 

PRAKTISCHE INFORMATIE BIJ HET INSCHRIJFPROCES

WAAR EN WANNEER?

Donderdag 12 juli van 9.30 tot 12 uur

Sint-Michielstraat 71, 8700 Tielt.

Broodjeslunch inbegrepen.


INSCHRIJVEN

Inschrijven kan via deze link.


BETALING

Na inschrijving ontvangt u een bevestigingsmail (dat uw aanmelding gelukt is). Check ook even jouw spam-folder.

Wens je met factuur te betalen? Kies dan 'overschrijving/factuur' bij de betaalopties.

Na de betaling is uw inschrijving definitief.


ONZE FACTURATIEGEGEVENS

SYNA VOF / socialemediaburo.be / BE 0651 772 890 / Nadja Desmet / Stationstraat 37 bus 2 / 8700 Tielt


UW PERSOONSGEGEVENS

Socialemediaburo.be gebruikt uw gegevens enkel om de overeengekomen diensten te kunnen leveren. Indien u zich inschrijft voor een opleiding wordt u aanzien als een klant van Socialemediaburo.be en kan u nieuwsbrieven van ons ontvangen. U kan zich hiertegen schriftelijk verzetten of via de nieuwsbrief opt-outen. Uw gegevens zullen nooit doorverkocht worden aan derde partijen. Voor meer info over ons privacybeleid, klik hier.


ANNULEREN

Kosteloos annuleren is helaas niet mogelijk, laat u desnoods vervangen door een collega.


CONTACT

Inhoudelijke of praktische vragen?

opleiding@socialemediaburo.be

Enkele reacties van eerdere opleidingen

Tijdens de cursus leerde ik beter omgaan met Facebook. Concrete tips elke dag in mijn inbox bezorgden me heel wat inspiratie waardoor mijn pagina sterk gegroeid is. Iedere ondernemer zou aan sociale media moeten doen op een professionele manier.

Patricia Vandenbroucke

Cursist "Zo past u sociale media toe"

Op 10 lessen tijd overwon ik de drempelvrees om met dit medium en dus met jongeren aan de slag te gaan. De lessen zijn kort en bondig. Wat ons als cursist de kans geeft om tussendoor te experimenteren en vragen te stellen.

Marlies Verdoodt

Cursist: Start to Snapchat

Het is een leuke en inspirerende cursus. Telkens werden er heel interessante voorbeelden meegegeven. De lessen gingen heel vlot en zijn daardoor goed te doen onder of na de werkuren. Het was heel leuk om ervaringen uit te wisselen met andere e-cursisten via de Facebookgroep.

Cursist "Instagram voor professioneel gebruik"