Online training 'zo schakel je ambassadeurs in'

ONLINE MASTERCLASS

Zo start je met het inschakelen van ambassadeurs 

Vergroot jouw bereik en netwerk met ambassadeurs.

Vanaf 30/05/2018

4 weken om 11.15 uur

00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Herkenbaar?
 

Het organisch bereik op sociale media daalt en de recente algoritme-wijzigingen zorgen dat reacties, bereik, likes en shares nog belangrijker zijn geworden voor meer bereik.

Massacommunicatie wordt vaak als niet-relevant beschouwd, 

waardoor mensen de boodschappen niet meer bereiken, noch geloofwaardig vinden.

We bereiken veel doelgroepen niet... met onze klassieke manier van communicatie. 

Mond-aan-mond (Word of mouth)

Mensen hechten wel veel belang aan wat hun eigen vrienden en netwerk zeggen. 

Mond-aan-mond reclame, zowat de heilige graal binnen communicatie en marketing, wordt dus nog belangrijker. 

 Ook online kan je dit stimuleren. Dit ‘social-proof’ effect blijft heel relevant.

Wist je trouwens dat elke organisatie natuurlijke fans heeft, zowel intern als extern? 

Deze mensen - ambassadeurs genoemd - delen graag jouw boodschap op sociale media.

We communiceren in een netwerkmodel en dit netwerk kan je activeren.

Het is alleen een kunst om de relevante ambassadeurs te vinden, te mobiliseren en hen op de juiste manier 

in te zetten en geëngageerd te houden.

En dan hebben we het niet alleen over duur betaalde influencers (zeker niet), maar hebben we het vooral over de gratis alternatieven!

We hebben het ook over de influencer-wetgeving die eraan zit te komen... zodat je mee bent met deze nieuwe ontwikkeling.

Omdat we steeds meer zo’n vragen krijgen en organisaties hierin willen ondersteunen hebben we een uniek aanbod uitgewerkt: 

een online masterclass “Zo start je met het inschakelen van ambassadeurs”. 

Deze opleiding is speciaal gemaakt voor: 

  • Alle lokale besturen, organisaties, lokale handelaars en bedrijven die ambassadeurs willen inschakelen om hun boodschap te helpen verspreiden. Zowel profit- als non-profit. We maken een mooie mix boordevol inspiratie voor beide doelgroepen. 
  • Politici die ambassadeurs willen inschakelen voor hun campagne(s).
  • Iedereen die het potentieel van ambassadeurs inziet en wilt bijleren, heel praktisch en hands-on. 

Wat drijft een ambassadeur? 

Waarom deelt een ambassadeur jouw bericht wel of niet? Wat is de beloning? Waarom delen sommige ambassdeurs berichten vanuit een intrinsieke motivatie? Wat hebben ambassadeurs eraan? Waarom willen ze ambassadeur worden? 

In deze opleiding leer je: 

  • Wie zijn jouw ambassadeurs en wat drijft hen? 
  • Hoe ambassadeurs gratis inschakelen? 
  • Verschil tussen intrinsieke en extrensieke motivatie. 
  • Met wat geef je waarde? 
  • Het belang van relevante en exlusieve content. 
  • Hoe je jouw ambassadeurs onderhoudt in een community?
  • Lange termijnvisie ontwikkelen in het omgaan met ambassadeurs.

Concreet:

Dit ambassadeurstraject is opgedeeld in 4 online live-sessies van 45 minuten. 

Deze sessies vinden plaats in een besloten Facebookgroep.

Hou alvast volgende data vrij:

  • Woensdag 30 mei om 11.15 uur
  • Woensdag 6 juni om 11.15 uur
  • Woensdag 13 juni om 11.15 uur
  • Woensdag 20 juni om 11.15 uur

Waarom inzetten op ambassadeurs?

  • Je krijgt meer online visibiliteit en dit op een authentieke en persoonlijke manier.
  • Het geeft jouw organisatie of jouw campagne een positief imago als jouw fans, medewerkers en ambassadeurs berichten plaatsen of delen.
  • Een groot eigen netwerk als organisatie draagt niet alleen bij tot een positief imago, ook de missie wordt zo mee uitgedragen.
  • Betrek anderen en creëer zo meer betrokkenheid in jouw organisatie en bij het delen van jouw berichten.
  • Zet Ambassadeurs in om jouw bereik op sociale media te vergroten en om de geloofwaardigheid van jouw organisatie te vergroten. 

Wat leer je in deze online masterclass?

  • Waarom inzetten op ambassadeurs?
  • Hoe begin je er aan?
  • Hoe pak je het aan?
  • Wat kun je met ambassadeurs bereiken?
  • Kritieke succesfactoren?
  • Welke soorten ambassadeurs zijn er?
  • Waarom willen mensen ambassadeur worden?
  • Wat bied je ambassadeurs aan?
  • Hoe ga je ze bereiken?
  • Hoe kan je ze werven en rekruteren?
  • Hoe kan je ze engageren en activeren?
  • Op welke kanalen worden ze ingeschakeld?
  • Op welke manieren laat je hen jouw accounts overnemen?
  • Hoe kan je de resultaten evalueren?

We ontwikkelden een ‘groeipad’ en gidsen jou stap voor stap doorheen dit traject, in 4 online LIVE sessies.

Je krijgt bovendien extra voorbeelden, concrete cases die we hebben uitgewerkt en inspiratie waarvoor je ambassadeurs kunt inschakelen en hoe je dit best aanpakt.

Waarom doen we dit via een online live-sessie?

  • Je kunt makkelijk meevolgen (combinatie van powerpoint en trainer die uitleg geeft).
  • Video blijft bewaard in de Facebookgroep, je kan dus nadien ook herbekijken (of uitgesteld kijken).
  • Heel interactief. Stel LIVE jouw vragen aan de trainer door te reageren onder de video en krijg meteen respons.
  • Nieuwe manier van leren en kennis delen
  • Heel laagdrempelig (geen installatie van externe tools).
  • Enige vereiste is toegang tot Facebook.

START: woensdag 30 mei.

Inschrijven kan tot voor de start van dit traject.


PRIJS:

Normale investering van dit traject: 347 euro

Lanceringsactie: 100 euro lanceringskorting.

Volg nu deze training voor 247 euro ipv 347 euro

(alle prijzen excl. BTW)

BONUS

Toegang tot facebookgroep gedurende 6 maanden waarin je jouw vragen stelt 

en ervaring deelt met andere e-cursisten en een expert van Socialemediaburo.be.

Wil je zelf een concrete ambassadeurs-case uitwerken, dan kan je dit traject gebruiken 

om dit concreet te maken en feedback te vragen.

CHECKLIST hoe jij makkelijk kan starten met ambassadeurs en zeker niks vergeet. 

Nadja Desmet

Over de lesgevers

Sociale mediastrateeg Nadja Desmet is de oprichtster van Socialemediaburo.be.

Dankzij haar loopbaan bij de VVSG (Vereniging van Vlaamse steden en gemeenten) en de FOD Binnenlandse Zaken, heeft ze ruim 10 jaar ervaring met de publieke sector in het algemeen en lokale besturen in het bijzonder. 
Samen met verschillende organisaties bouwde ze al verschillende strategieën om ambassadeurs in te zetten, ze volgde ook campagnes van dichtbij op en deelt al haar ervaringen. 
Inzichten, visie, ervaring, inspiratie en ook veel goesting om te groeien met sociale media, kan je van Nadja verwachten.

Bart Meese

Bart Meese is de beeldvoerder van Socialemediaburo.be. Hij studeerde journalistiek en digitale marketing. Hij gaat nooit op pad zonder camera en is altijd op zoek naar het juiste beeld of een interessant verhaal om te delen op sociale media. Bart geeft graag webinars waarin hij kijkers informeert en inspireert. 

Enthousiast over de vele mogelijkheden van sociale media helpt hij samen met zijn collega's vele organisaties stappen vooruit zetten met sociale media!  De knoppen, de toepassingen.. en zeker de nieuwste trends! 

De voordelen van online leren:

  • Leren waar en wanneer je wil: werktijd of privétijd. Kun je er niet live bij zijn? De live webinars zijn na afloop gewoon te herbekijken.
  • Beperkte tijdsinvestering. In amper 45 minuten per week ben je helemaal mee.
  • Geen verplaatsingstijd of -kost.
  • Makkelijk inplanbaar of mogelijkheid tot uitgesteld bekijken.
  • Stel tijdens de masterclass live je vragen.
  • Ervaringsuitwisseling met collega's in een Facebookgroep gedurende 6 maanden.
  • Je bouwt tegelijk je online netwerk verder op.
  • Dit engagement resulteert in een hoge ROI voor jouw organisatie

Praktische informatie bij het online inschrijfproces

WAAR EN WANNEER?

Woensdag 30 mei om 11.15 uur

Woensdag 6 juni om 11.15 uur

Woensdag 13 juni om 11.15 uur

Woensdag 20 juni om 11.15 uur

Telkens via Facebook Live in de Facebookgroep.

Je ontvangt de link naar de Facebookgroep via mail.

Geen verplaatsing nodig. Je volgt via laptop, desktop of smartphone.


INSCHRIJVEN

Via een druk op de 'schrijf me in' knop en best voor de start van het traject.


BETALING

Na inschrijving ontvangt u een bevestigingsmail (dat uw aanmelding gelukt is). Check ook even jouw spam-folder.

Wens je met factuur te betalen? Kies dan 'overmaking' bij de betaalopties.

Na de betaling is uw inschrijving definitief.


ONZE FACTURATIEGEGEVENS

SYNA VOF / socialemediaburo.be / BE 0651 772 890 / Nadja Desmet / Stationstraat 37 bus 2 / 8700 Tielt


ANNULEREN

Kosteloos annuleren is helaas niet mogelijk, laat u desnoods vervangen door een collega.


JOUW PERSOONSGEGEVENS

Socialemediaburo.be gebruikt uw gegevens enkel om de overeengekomen diensten te kunnen leveren. Indien u zich inschrijft voor een opleiding wordt u aanzien als een klant van Socialemediaburo.be en kan u nieuwsbrieven van ons ontvangen. U kan zich hiertegen schriftelijk verzetten of via de nieuwsbrief opt-outen. Uw gegevens zullen nooit doorverkocht worden aan derde partijen. Voor meer info over ons privacybeleid, klik hier.


CONTACT

Inhoudelijke of praktische vragen?

opleiding@socialemediaburo.be

30-05-2018

4 weken vanaf 11.15 u

00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds

Enkele reacties van eerdere opleidingen

Af en toe heb ik in sociale medialand een magisch moment beleefd met zelfs af en toe een goddelijke botsing als gevolg. Heerlijk om te ervaren!

Lutgart Lyen - BroodNodig bakkerij Van Eeckhout

E-cursist "Zo Past U Sociale Media To

Een handig werkmiddel om dagelijks aan de slag te gaan met sociale media.

Koen De Reu - Haviland Intercommunale

e-cursist "Zo Past U Sociale Media Toe"

De cursus toont aan dat het soms eenvoudiger kan, het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Met de gegeven tips slaag je hier in!

Saskia Sterckx - Provincie Vlaams-Brabant

Op 10 lessen tijd overwon ik de drempelvrees om met dit medium en dus met jongeren aan de slag te gaan. De lessen zijn kort en bondig. Wat ons als cursist de kans geeft om tussendoor te experimenteren en vragen te stellen.

Marlies Verdoodt

e-cursist Start to Snapchat

Tijdens de cursus leerde ik beter omgaan met Facebook. Concrete tips elke dag in mijn inbox bezorgden me heel wat inspiratie waardoor mijn pagina sterk gegroeid is. Iedere ondernemer zou aan sociale media moeten doen op een professionele manier

Patricia Vandenbroucke

Cursist "Zo past u sociale media toe"