Schrijf je in voor onze gratis sociale media tips & tricks.
Klik hier!

Page content

article content

Daarom moet jij als organisatie op Instagram aanwezig zijn

Instagram is hip

Bij jongeren onder 20 jaar is meer dan 70 procent al actief op Instagram. Bij 20-49 jarigen is Instagram bezig aan een opmars. Als je die doelgroep wil bereiken, dan is Instagram hét kanaal om actief op te worden. Ben je nog niet actief op Instagram? Geen nood, het is niet te laat om ermee te beginnen. Wil je alle tips en tricks van dit kanaal leren kennen?

In onze online cursus Instagram leer je verschillende tips en tricks. Start vandaag nog. 

Bron: Digimeter 2018

Authentiek

Op Instagram kom je authentiek over als merk. Alle communicatie verloopt er namelijk via beelden. Foto’s en video’s komen authentieker over dan een tekstje op sociale media.

Met beelden kan je jouw product of dienst op een unieke manier in de kijker zetten.

Laat jouw volgers wegdromen bij jouw product of dienst, toon hen in welke omstandigheden jouw producten of diensten gebruikt worden en vooral: inspireer! 

Instagram Stories brengen jouw organisatie op een andere manier onder de aandacht

Instagram Stories zijn niet meer weg te denken op Instagram. Met foto’s of video’s die slechts 24 uur beschikbaar zijn, kan je jouw volgers een unieke inkijk geven in jouw organisatie. Stories zijn niet gebonden aan een algoritme en komen letterlijk bovenaan in de tijdlijn terecht. Ze hebben meestal ook een hoger bereik dan een gewone Instagrampost.

Naamtags zorgen ervoor dat je snel iemand kan toevoegen op Instagram

Een naamtag is een code waarmee je gemakkelijk iemand kan volgen op Instagram. Je kan deze foto eenvoudig delen op je andere kanalen en je website.
Als je het wil testen kan je onze naamtag eens scannen.

HOE? 

Ga naar de Instagram app, open de camera (swipe het hoofdscherm naar rechts en je komt op de camera)
Hou de camera nu gericht op de naamtag hieronder.

Met een bedrijfsprofiel krijg je inzicht in je volgers

Op Instagram kan je jouw profiel ombouwen in een bedrijfsprofiel. Met een bedrijfsprofiel krijg je inzicht in je volgers. Je ziet tot welke leeftijdscategorie je volgers behoren en wanneer ze online zijn. Op die manier krijg je inzicht in je volgers en kan je jouw strategie op hen afstemmen.

Ben jij overtuigd van het gebruik van Instagram als organisatie? Volg dan onze online cursus Instagram.
Op 20 december vindt er een BONUS webinar plaats waarin je al jouw vragen kan stellen en meer inspiratie krijgt.