Onze visie? Iedereen actief op Sociale Media!

“Iedereen actief op Sociale Media, dat is mijn motto.” Dat zegt Nadja Desmet, oprichter van het Socialemediaburo.be. Op vandaag en ook in 2018 blijft Sociale Media hot topic. Daar zijn enkele goede redenen voor. “Sociale media zijn vluchtig. Maar net daarom draait het bij ons om duurzaamheid. In woord en daad. Wij willen iedereen de knepen van het vak leren kennen. Bijgevolg doen we dat stap voor stap en ook alsmaar met een online aanbod: via webinars of onze online-opleidingen, maar ook persoonlijk in jouw organisatie”, duidt Nadja Desmet.

Dat doet ze niet alleen. “Met ons team staan we klaar om jou te overtuigen, de knoppen en de toepassingen te leren kennen. Iedereen actief op Sociale Media moet daardoor ook in jouw organisatie tenslotte een eindpunt zijn. We merken in ons jaarlijks onderzoek dat het algemeen kennisniveau van sociale media heel beperkt is en daardoor worden de kansen onderbenut. In ons aanbod richten we ons daarom zowel tot zij die professioneel de knoppen bedienen, als de beleidsmakers als alle anderen in de organisatie. In 2018 komen deze laatste twee groepen er alsmaar meer bij.”

Nadja Desmet, oprichtster van Socialemediaburo.be

 

Wat stellen we vast ?

  • Eerst en vooral schatten steeds meer organisaties de waarde van sociale media correct in.
  • Het actief zijn op sociale media, is een groeiproces.
  • En zetten we tenslotte sterker in op wie beleid aanstuurt.

Einddoel ? Iedereen actief op Sociale Media !

  • Iedereen is zich ten eerste bewust van de invloed van sociale media.
  • Elk individu maakt de digitale klik, zowel voor privé als professionele doelen.
  • Actief sociale media binnenhalen in de organisatie, interactie aangaan met de doelgroep, zorgt voor een sterker omgevingsbewustzijn en sociale media als beleidsinstrument.

 

Als we even vooruitkijken dan zien we het aankomen: 2018 is het jaar van de lokale verkiezingen !

Gemeenteraadsverkiezingen in België, op de tweede zondag van oktober 2018

  • Wat is de kracht van sociale media voor beleidsmensen?
  • Gebruiken ze bijgevolg de kanalen juist?
  • Waarom wordt niet vaker video gehanteerd?
  • Wij begeleiden vooral jou: als fractie en als individu.

Op de VVSG-Trefdag van 12 oktober 2017 gaf Nadja een sessie waarin ze 7 tips deelde voor een succesvolle online campagne. 

Laat je inspireren en wil je méér weten? Lees dan zeker het boek: “Het Nieuwe Campagne Voeren” dat Nadja samen schreef met Reinout Van Zandycke.

 

Politici : wees open en transparant op sociale media en wees niet bang voor negatieve reacties

“Elke reactie is een kans” om deze techniek toe te passen: als je antwoordt op sociale media, richt je dan in jouw antwoord op de eigen kiezers en twijfelende kiezers, zij lezen mee.

  • Focus je eerst en vooral op je eigen kiezers.
  • Overtuig vervolgens de twijfelende kiezers.
  • Ga tenslotte niet in debat met de azijnpissers.

Wees open, direct en eerlijk, geloofwaardigheid bouw je niet op in de campagneperiode. Tenslotte, bij lokale verkiezingen stemmen mensen op mensen. Het gaat om de concrete projecten uit de buurt en de wijk. Toon jouw engagement. Kennen mensen jou online? Op sociale media?

Benieuwd naar ons aanbod? Check www.socialemediaburo.be/aanbod

Deel deze content eenvoudig met jouw sociaal netwerk...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on TumblrEmail this to someoneBuffer this pagePrint this page